Ribbon developments in Aydın along Denizli-Izmir highway
dc.contributor.advisor | Arkon, Cemal | |
dc.contributor.advisor | Özdemir, Semahat | |
dc.contributor.author | Kilinç, Gökçen | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:08:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:08:32Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2021-02-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/643032 | |
dc.description.abstract | öz Bu tezin amacı yol boyu gelişmelerin kentsel-kırsal dokunun oluşmasında önemli bil etmen olduğunu göstermektir. Bu tez, yol boyu gelişmelerin yapısını ve çevre ve planlama pratiğinde yol açtığı problemleri inceler. Yol boyu gelişmelerin etkilerini; tarım topraklarının kaybı, çevresel ve görsel kalite bozulması, yolların kapasitelerinin azalması, trafik problemleri ve kamu hizmetlerinin gelişigüzel ve dengesiz dağılımı şeklinde tanımlamak mümkündür. Bu hususlar gözönünde bulundurulduğunda, ampirik bir çalışma ile yol boyu gelişmelerin kentsel-kırsal doku üzerindeki etkilerinin önem derecesi ortaya çıkar Ayrıca; bu tezde, ulaşımdaki gelişmelerin ve yürürlükteki planlama mekanizmalarının yol boyu gelişme sürecini ne şekilde etkilediği de gösterilmiştir. IV | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The purpose of this thesis is to show that the ribbon development is an important practice in the formation of urban-rural fabric. This thesis analyses the structure and problems of ribbon development with its attributes on environment and planning practice. The attributes of ribbon development are defined as; loss of agricultural lands, environmental and scenic quality damage, decrease in capacity of roads, problem of traffic and uneconomic extension of utilities. Considering these attributes, the level of impacts of ribbon development on urban-rural fabric can be analysed through an empirical study. Therefore, with such an empirical study the structural characteristics of ribbon development and degree of importance of attributes of ribbon development become cleat. In addition to this, how the developments of transportation and planning mechanisms on agenda affect the process of ribbon development, is justified. m | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Şehircilik ve Bölge Planlama | tr_TR |
dc.subject | Urban and Regional Planning | en_US |
dc.title | Ribbon developments in Aydın along Denizli-Izmir highway | |
dc.title.alternative | Denizli-İzmir karayolu boyunca Aydın'da kentsel gelişmeler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-02-05 | |
dc.contributor.department | Şehir ve Bölge Planlama Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Aydın | |
dc.subject.ytm | Highways | |
dc.subject.ytm | Transportation | |
dc.subject.ytm | Urban development | |
dc.identifier.yokid | 104199 | |
dc.publisher.institute | Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ | |
dc.identifier.thesisid | 98002 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |