Show simple item record

dc.contributor.advisorEyüce, Emine Özen
dc.contributor.authorDuruk, R. Kivilcim
dc.date.accessioned2021-05-08T08:08:31Z
dc.date.available2021-05-08T08:08:31Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/643022
dc.description.abstractöz* Bu çalışma, mimari çizime ve ardında yatan daha karmaşık gerçekliklere eleştirel bir bakış açısı sunmaktadır. Düşüncenin dili olarak ele alınan mimari çizimdeki dönüşümler iki önemli dönemin -Rönesans ve Avant-Garde- yardımıyla incelenir. Bu iki dönem, mekan algılarının gösterimiyle, mimari çizim tarihinde ön plana çıkarlar. Bu çalışma süresince sağlıklı bir değerlendirmeye ulaşabilmek amacıyla, bu dönemlerdeki kavramsal yaklaşımların yeniden kurgulanması gerekli görülmüştür. Bu soyut kurgulama, mimarın konumunu, tasarım yöntemleri ve çizimin rolünü içermektedir. Ayrıca perspektif ve aksonometrik çizimler, mimari çizim tarihinde, mimarın soyut ve mekana ait düşüncelerini aktarmada kullandığı en önemli araçlar olarak ele alınmıştır. Anahtar kelimeler: Mimari temsiliyet (gösterim), mimari çizim, mekan, soyut anlatım Tezin Türkçe Başlığı: Mimari Çizimdeki Dönüşümler: Rönesans ve Avant-Garde 'da Mekanın Temsiliyeti m
dc.description.abstractABSTRACT This study presents a critical look on the architectural drawing, including its reflections and more complex realities behind it. The transformations in architectural drawing as a language of thought have been analysed with the help of two eminent periods; the Renaissance and the Avant-garde. These periods excelled with the representation of their space perception as the most valuable periods in the history of architectural drawing. To gain an accurate evaluation during the study, a contextual reconstruction of the selected periods have been necessary. This `reconstruction` includes the position of the architect, the design methodologies, the role of drawing. Perspective and axonometry drawings are studied as pioneering tools to express the architect's abstract creation, and his ideologies on architectural space in the history of architectural drawing. Keywords: Architectural representation, architectural drawing, space, abstract reductionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleTransformations in architectural drawing: A study on the representation of space during the renaissance and avant-garde
dc.title.alternativeMimari çizimdeki dönüşümler: Rönesans ve avant-garde'da mekanın temsiliyeti
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-05
dc.contributor.departmentMimarlık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDrawing
dc.subject.ytmSpace
dc.subject.ytmArchitectural representation
dc.subject.ytmAvant-garde
dc.identifier.yokid104205
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid98007
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess