Show simple item record

dc.contributor.advisorSeçkin, Yavuz
dc.contributor.authorKaya, Erol
dc.date.accessioned2021-05-08T08:08:26Z
dc.date.available2021-05-08T08:08:26Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/642981
dc.description.abstractöz insanların, kamusal mekanları düzenleme çabası içerisinde, basit gereksinimlerini karşılayacak olan öğeleri, bu tür mekanlarda oluşturmalarıma, kent mobilyalarının ilk örnekleri ortaya çıkmış ve zamanla sayıları artmaya başlamıştır. Kent mobilyaları, kullanıcılarının konfor, bilgi, dinlenme, eğlenme gibi ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde, kullanımı herkese açık, kamunun sorumluluğunda olan ve kentsel mekanlara yetkili kurumlarca yerleştirilmiş, kentsel çevrenin sağlıklı gelişmesine katkıda bulunan, sokak lambaları, işaret levhaları, telefon kulübeleri, oturma elemanları, otobüs durakları gibi çeşitli ürünlerden oluşan sistemlerdir. Başlangıçta tek olarak üretilen kent mobilyaları, zaman içerisinde ihtiyaçların gelişimine bağlı olarak, seri üretimle gerçekleştirilmeye başlanmıştır. Günümüzde endüstrileşen bu elemanların tasanmı ve yer seçimi ile ilgili kriterlerinin belirlenmesi doğrultusunda, üretimi ve konumlandırılması önem kazanmaktadır. Bu nedenle bu tezin amacı, kentsel mekanda önemli bir yeri olan kent mobilyalarına ilişkin genel tasarım kriterlerinin incelenmesi, özelde toplu taşım sistemi içinde yer seçimi, sınıflandırılması, boyutları ve formu ile önemli bir yeri bulunan otobüs duraklarında kullanılan elemanların kriterlerinin verilmesi ve otobüs durağı tasarımında, dikkate alınması gereken noktaların açıklanmasıdır. Sonuç olarak, bu tezde, bir kent mobilyası olan, günümüz ihtiyaç ve teknolojilerine uygun bir otobüs durağı tasarımı gerçekleştirilerek, bu ürünün tasanm süreci ve tasanm kriterleri açıklanmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sokak Mobilyaları, Kent Mobilyaları, Sokak Mobilyaları Tasanm Kriterleri, Otobüs Duraklan, Otobüs Durağı Tasarımı, «SEK^-S*
dc.description.abstractABSTRACT People, in the effort to design the public spaces, began to constitute the elements that meet their simple demands in these spaces and so the first samples of street furniture began to form and increased in number. Street furniture are systems that consist of products such as street lamps, signs, phone booths, seating, bus stops, which meet the user demands such as comfort, information, recreation and that are used commonly, located in urban spaces by institutions, and that help to form a healthy environment. In the beginning, they were produced one by one, but later mass production method began to be used according to the changing requirements. Today, the production and location of these industrialized elements carry importance with the design and location selection criteria. So, the aim of this thesis, is to study the general design criteria about street furniture, that have importance in urban space and in special to study the criteria of elements used in bus stops which have an important place in the city with their location, classification, dimension and form. As a result, design of a bus stop was realized in accordance with today's requirements and technologies and the design process and criteria were tried to be explained. Key Words: Street Furniture, City Elements, Street Furniture Design Criteria, Bus Stops, Bus Stop Designen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleA Study on street furniture design criteria for bus stops
dc.title.alternativeSokak mobilya tasarımının otobüs durakları üzerine bir irdeleme çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmUrban furniture
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmBus stops
dc.subject.ytmUrban space
dc.identifier.yokid118832
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid109467
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess