Efficiency analysis of İzmir metro in its current state
dc.contributor.advisor | Gür, Güneş | |
dc.contributor.author | Selvi, Ömer | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:08:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:08:21Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/642940 | |
dc.description.abstract | öz Bu tez, İzmir Metro Sisteminin mevcut durumunun verimliliğini, Karşılaştırmalı Standart Belirleme Yöntemini ile analiz etmektedir. Teorik çerçeve içerisinde toplu ulaşım türlerinin gereği ve ortaya çıkışı tartışılmış ve toplu ulaşımın önemine değinilmiştir. Toplu ulaşım türlerinin gelişimi ve günümüzde, dünya çapında yaygın olarak kullanılan toplu ulaşım türleri incelenmiştir. Türlerin maliyet ve kapasite karşılaştırlması yapılmıştır. En etkin ve kaliteli hizmetin; zaman, para ve enerji kaybetmeden sunulması olarak tanımlanan verimlilik kavramı analiz edilmiştir. Farklı verimlilik yaklaşımları açıklanmıştır. Çerçeve olarak da ulaşım karar ve eylemlerine, doğru yolculuk tahmini sonucunda, yerinde mod seçimi ve güzergah tayini gibi kriterler tartışılarak toplu ulaşım için verimlilik kriterleri belirlenmiştir. Verimlilik ölçümü için Karşılaştırmalı Standart Belirleme Yöntemi incelenmiş, bu yöntemin uygulamaları ve toplu ulaşım alanındaki ve metrolardaki kullanımı yorumlanmıştır. Performans artırıcı olan bu yöntemin, performans ölçüm aşaması özel olarak İzmir metrosuna uygulanmıştır, İzmir Metro analiz edilmiş ve dünyadaki benzerleri ile karşılaştırılmışlar. Anahtar Sözcükler: İzmir Metro, Verimlilik, Kentsel Toplu maşım, Karşılaştırmalı Standart Belirleme Analizi. m | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This thesis analyzes the efficiency of the current state of Izmir Metro System by using the Method of Comparative Benchmarking. In the theoretical framework, the need and emerge of each transit mode is discussed, and the importance of mass transit concept is pointed out. The development of urban transit and the need for metro systems are examined. The characteristics of the prevailing mass transit systems modes are described and compared. Efficiency concept, as the quality of well and effective service, without wasting time, money, or energy, is analyzed. Different approaches to efficiency are described. In the view of efficiency; right mode choice, right travel demand estimation, right choice of routes and stations are discussed and efficiency criteria for public transport are determined. The Method of Comparative Benchmarking Analysis is examined for the measurement of efficiency. Applications and the uses of this method in public transportation and in metro systems are evaluated. Specifically, performance measurement stages of that performance increaser method are employed to measure the performance of Izmir Metro. Izmir Metro is analyzed and then compared with similar systems worldwide. Key Words: İzmir Metro, Efficiency, Urban Mass Transit, Comparative Benchmarking Analysis u | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Şehircilik ve Bölge Planlama | tr_TR |
dc.subject | Urban and Regional Planning | en_US |
dc.title | Efficiency analysis of İzmir metro in its current state | |
dc.title.alternative | İzmir metrosunun mevcut durumunun verimlilik analizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | İzmir metro | |
dc.subject.ytm | Public transportation | |
dc.subject.ytm | Productivity | |
dc.identifier.yokid | 128597 | |
dc.publisher.institute | Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ | |
dc.identifier.thesisid | 121014 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |