Development of a design evaluation tool for primary school projects
dc.contributor.advisor | Eyüce, Ahmet | |
dc.contributor.author | Çelik, Çelen Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:08:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:08:08Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/642824 | |
dc.description.abstract | öz Eğitim, çocukları toplumun üyeleri olan üretken yetişkinlere dönüştürmede önemli rol almalıdır. Okul ise eğitim ortamı olarak bu dönüşümlerin gerçekleştiği, çocukların algılan aracılığıyla bilgi topladıkları mekanlardan oluşmalıdır. Çocukta üç boyutluluk, büyüklük, oran ve temsiliyet kavramları gelişirken, okul öğrencilere destekleyici ve bu kavramların öğrenilmesini harekete geçirici bir ortam sunmalıdır. Bu sebeple çocukların eğitim gördükleri mekanlar hayatlarında önemli bir yere sahiptir. Çağdaş okullar çevre uyumlu, işlevsel olarak yeterli, estetiksel çekiciliği olan ve strüktürel uygunluğa ve dayanıklılığa sahip eğitim mekanlarından oluşmalıdır. 18 Ağustos 1997'de sekiz yıllık zorunlu eğitim yasasının kabul edilmesiyle Türk Milli Eğitim Programı'nda değişiklikler yapılmış, yeni eğitim programlan hazırlanmıştır. Bu yasayla ilköğretim süresi sekiz yıla çıkarılmıştır ve bu okullarda kapasite arttırımı, yemleme ve yeni tasarımların yapılmasını gerektirmiştir. İlkokul tasarımlarını (özel ya de milli eğitim yapılarım) değerlendirebilmek için araç geliştirilmesinin amacı, gelecek tasarımlara yol gösterebilmektirBatılı kaynaklarda yer alan (Amerika ve Avrupa' daki) okul tasarımları ve güncel tasarım konseptleri tasarım değerlendirme aracının oluşturulmasınında göz önünde bulundurulmuştur. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Education should play an important role in transforming children into productive adults and members of society. School should be the environment of these transformations as an educational milieu in which children collect data through perception. School should also offer a motivating environment while concepts of three- dimensionality, size, proportion and symbolization develop in the child's mind. Therefore, the spaces in which children are educated have very special importance in their lives. Contemporary schools should have environmental adaptation, be functionally sufficient, aesthetically attractive and structurally appropriate. Since August 18'th 1997, new educational measures have been taking such as renovation of Turkish National Education Program and primary school education which have been extended from five years to eight years. This required capacity increase, restoration of existing school buildings and design of new projects. Development of an evaluation tool for primary school projects has the aim of creating a basis for future primary school projects for both private and national ones. Prevailing school design concepts in U.S.A. and Europe are taken into consideration in the creation of the school design evaluation tool. IV | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Development of a design evaluation tool for primary school projects | |
dc.title.alternative | İlkokul projelerini değerlendirmek için tasarım değerlendirme aracı geliştirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Architectural space | |
dc.subject.ytm | Educational environment | |
dc.subject.ytm | School buildings | |
dc.identifier.yokid | 139343 | |
dc.publisher.institute | Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ | |
dc.identifier.thesisid | 134294 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |