Show simple item record

dc.contributor.advisorAteş, Mustafa Fikret
dc.contributor.authorTilkioğlu, Merve
dc.date.accessioned2020-12-04T08:06:38Z
dc.date.available2020-12-04T08:06:38Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/64264
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; aile işletmelerindeki iç girişimcilik faaliyetlerinin desteklenmesinde mentorun ne kadar etkili olup/olmadığını analiz etmektir. İç girişimcilik faaliyetlerinin desteklenmesi aile işletmelerinin sürdürülebilirliği açısından önemlidir. Bu nedenle, Ankara ilinde konuşlu aile işletmeleri araştırmanın everini olarak belirlenmiştir. Ancak, evrenin tamamına ulaşmak olanaklı olmadığı için, veriler olasılığa dayalı olmayan örnekleme tekniği olan kolayda örnekleme yöntemiyle toplanmıştır. Araştırmacı tarafından bire bir görüşme ile 273 aile işletmesinin bizzat veliahtlarına (olası lider kız veya erkek çocuk) ulaşılmıştır.Araştırmanın bulguları kapsamında; katılımcıların demografik özellikleri, tanımlayıcı istatistikler ve araştırmanın yapısal eşitlik modeliyle testine yönelik tespitlere yer verilmiştir. Yapılan analizler neticesinde toplamda 12 hipotezin 4'nün desteklendiği, 4'nün kısmen desteklendiği ve 2'sinin desteklenmediği ve 2'sinin ise test edilemediği görülmüştür. Ulaşılan bulgulara ve elde edilen sonuçlara göre, aile işletmelerindeki veliahtların iç girişimcilik faaliyetlerini geliştirmeleri konusunda kendilerine ve işletmelerine katkı sağlama yönlü bir çaba göstermedikleri ve mentorluk uylamasının da bu konuda destekleyici herhangi bir katkısının olmadığı değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine relationships among the intrapreneurship, and mentoring activities at family owned manufacturing business. It is very important that supporting to intrapreneurship activities for the sustainability of family businesses. Therefore, family businesses stationed in Ankara was determined as the population of the research. However, it was not possible to reach the whole of the population, the data were collected by collected by easy sampling method, which is not based on probability sampling technique.. An individual interview was conducted by the researcher to reach the culprits of the 273 family operations (possible leading girls or boys).Within the scope of the findings of the research; demographic characteristics of the participants, descriptive statistics, and structural equality model of the research. A total of 12 hypotheses 4 were supported, 4 were partially supported, 2 were not supported and 2 were not tested. According to the findings and conclusions obtained, it is considered that the crown princesses in the family business have not made an effort to contribute to themselves and their businesses to improve with their intrapreneurship activities and that the mentoring tendency does not have any supporting contribution in this matter.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİç girişimciliğin geliştirilmesinde mentorluğun rolü: Aile işletmelerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe role of mentoring in developing intrapreneurship: A research in family businesses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-09
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational entrepreneurship
dc.subject.ytmFamily enterprises
dc.subject.ytmMentoring
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.identifier.yokid10181399
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid489261
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess