Show simple item record

dc.contributor.advisorGür, Güneş
dc.contributor.advisorGünaydın, Murat
dc.contributor.advisorDuvarcı, Yavuz
dc.contributor.authorCaner, Cansu
dc.date.accessioned2021-05-08T08:07:34Z
dc.date.available2021-05-08T08:07:34Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/642522
dc.description.abstractÖZ Bu tez, otobüs toplu taşımacılığının Türkiye'de geliştirilmesine ve daha etkin olarak kullanılmasına yönelik yeni bir model önermektedir. Hızlı kentsel gelişimin ihtiyaçları doğrultusunda üzerinde yoğun olarak çalışılan toplu taşımacılık hizmetleri ve bu konudaki birtakım yeni çalışmalar, uygulamalar konunun altyapısını oluşturmak amacıyla incelenmiştir. Etkin ve verimli ulaşımın daha az harcamalarla karşılanması yönünde önerilen sistemler yolcu taşıma kapasite parametresi doğrultusunda irdelenmiştir. Bu analizler doğrultusunda dünya genelinde uygulanmış olan yüksek kapasiteli otobüs taşımacılık sistemlerinin tasarım kriterleri ve uygulanmış örneklerin sonuçlan ele alınmıştır. İzmir genelindeki toplu taşıma sistemleri hakkında genel bilgiler verilmiştir. Tasarım aşamasında karşılaşılabilinecek kısıtlamalar belirlenmeye çalışılmıştır. İnönü Caddesi'ndeki mevcut yol genişlikleri böyle bir sistemin dünya genelinde uygulanmış örneklerine birebir benzemesi noktasında engelleyici olmuştur. Ama önerilen sistem de ülkemiz koşullarına uyum sağlayabilme olasılığı olan ve araçların işlemesi açısından da bazı yenilikler getiren yeni bir öneri olmuştur. Önerilen sistemin işletme maliyetlerinde gerçekleşecek kazanımlar da hesaplanmıştır. Sistemin yapılacak metro sistemiyle ekonomik karşılaştırması da buna dayandırılmış sadece yakıt harcamalarından kaynaklanacak işletme giderleri kıyaslanmıştır. Bunun başlıca sebebi de önerilecek otobüs sisteminin geleneksel otobüs sistemlerinin işletme maliyetlerine göre yakıt harcama miktarlarında büyük farklılıklar göstermesidir. Anahtar Sözcükler: Kentiçi ulaşım, Yüksek kapasiteli otobüs taşımacılığı, Hafif Raylı ulaşım sistemleri, Izmir-İnönü Caddesi Tercihli Otobüs Modeli iv
dc.description.abstractABSTRACT This thesis proposes to figure out a new model of public bus transportation mode in Turkey which is more competitive and effective among the conventional public transportation modes. In theoretical framework, the focus is on the new concepts and implementations developed in the urban transportation sector. The effective transportation systems regarding lower expenditures were handled according to the travel demands they serve. However, in general, the effectiveness of the modes is determined according to the economic parameters; mainly the conventional modes are discussed and the effectiveness of BRT systems and LRT systems are compared. A brief survey of the BRT (Bus Rapid Transportation) systems is handled to some extent. The design considerations and the results of the implemented examples are handled to constitute a guideline. The major public transportation modes of Izmir are discussed. A reserved bus-transportation system is designed in the case study stage. Meanwhile the reserved bus concept along the inönü Street is not designed according to the existing proposals. A distinctive model is concluded regarding the local conditions of Izmir. At final stage, the energy consumption rates of the systems are calculated and the economic comparison of the systems is based on this parameter. Keywords; Urban transport, BRT, LRT, Reserved Bus Transport at inönü Street men_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectŞehircilik ve Bölge Planlamatr_TR
dc.subjectUrban and Regional Planningen_US
dc.titleDesign criteria of high capacity bus transportation systems
dc.title.alternativeYüksek kapasiteli otobüs taşıma sistemlerinde tasarım kriterleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentŞehir ve Bölge Planlama Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid192365
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid170366
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess