Show simple item record

dc.contributor.advisorErgül, Mustafa Emre
dc.contributor.authorKutucu, Seçkin
dc.date.accessioned2021-05-08T08:07:33Z
dc.date.available2021-05-08T08:07:33Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/642514
dc.description.abstractBu çalışma, sinema filmlerinde yer alan mimari mekanın geçirdiği anlam dönüşümlerini ve sinemanın dönüştürücü etkilerini tartışmayı amaçlar. Bu bağlamda, Andrew Niccol'un `Gattaca` ve Peter Wier'in `Truman Show` filmleri içinde yer alan mimari mekan ve binaların uğradığı anlam dönüşümleri örnek çalışma içinde incelenmiştir. Sinema 20. yüzyılın başlarından itibaren, teknolojinin gelişimiyle etkili bir kitle iletişim aracı olarak gelişmiştir. Sinema ve fotografik araçlar, ilk önceleri görüntüleri yalnızca algılamak ve kaydetmek amacıyla ortaya çıkmışlardır, ancak zamanla gerçekliğin yeniden üretiminde kullanılmışlardır. Geçmişte mimari mekanın, kaçışlı perspektif gibi temsiliyet biçimleri ve prezantasyon tekniklerinden etkilenmesi gibi, gerçekliğin yeniden üretimini beyaz perdeye yansıtan sinemadan da etkilenmesi kaçınılmazdır. Bu yüzden mimarların, sinemanın mekanın temsiliyeti üzerindeki dönüştürücü etkisi ve sinemanın ortam özellikleri hakkında bilgi sahibi olmaları gereklidir. Bu tez çalışması sinema ve mimarlık disiplinlerinin ortak noktası olan `mekan` üzerinedir. Sinemasal mekan ve mimari mekan, film ortamında karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. Anahtar sözcükler: mimarlık, sinema, mekan, temsiliyet, filmlerde mimari mekan, mekanın dönüşümü
dc.description.abstractThis study aims to expose the transformation of meanings of architectural space in cinema films and the transformative impact of cinema. And in this exposition, Andrew NiccoP s Gattaca (1997) and Peter Wier's `Truman Show` (1998) films have been analyzed in case study in order to uncover the meaning changes of architectural spaces that have taken place in film medium. Since the early 20th century, cinema has developed into an influential mass communication tool due to the advancements in technology. The cinematic and photographic tools have been designed basically as instruments for receiving and recording of images at the beginning but then addition to the functions of recording, they are used in the re-production of reality. In the past, architecture had been influenced from other image and visualization techniques in presentation and representation of space like pictorial perspective. And it is inevitable that it has been under the influences of cinema in the re-production and the representation of space It is essential for architects to be aware of the transformative impact and features of film medium in the representation of space. And In this dissertation the primary visions of the two disciplines on space, architectural space and cinematic space have been comparatively studied. Key words: architecture, cinema, space, representation, architectural space in films, transformation of space IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleTransformation of meaning of architectural space in cinema: The cases of `Gattaca` and `Truman show`
dc.title.alternativeSinemada mimari mekanın anlam dönüşümü: `Gattaca` ve `Truman show`
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMimarlık Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid193292
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid170350
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess