Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüştekin, Şevket
dc.contributor.authorOzan, Şükrü
dc.date.accessioned2021-05-08T08:07:29Z
dc.date.available2021-05-08T08:07:29Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/642479
dc.description.abstractAdı-Soyadı: Şükrü OZANOkul: İzmir Yüksek Teknoloji EnstitüsüAnabilim Dalı: Elektrik Elektronik MühendisliğiProgramı: Elektronik ve Haberleşme (Yüksek Lisans)Tez Başlığı: Görsel Etkinliklerin Kaydedilmesi Üzerine Bir DurumÇalışması: Satranç OyunuÖZETKarmaşık sahnelerdeki görsel hareketliliklerin tanınması ve analiz edilmesizor ve önü açık bir problemdir. Bu tez çalışmasında konuyla ilgili olarak, kuralları vehamleleri önceden tanımlanmış popüler bir oyun olan satranç üzerinde çalışılmıştır.Temel amaç, karmaşık bir sahne içerisinde tamamı görüntülenebilen FIDEstandartlarına uygun bir satranç tahtasını tanımak ve ardından bu tahta üzerindeoyuncular tarafından oynanan hamleleri belirlemektir. Bunun için bir dizi temelgörüntü işleme algoritması uygulanmıştır. Sistem satranç tahtasını belirlediktensonra taşların yerlerinin belirlenmesi işlemine geçer. Oyun başladıktan sonraoyuncuların yaptığı hamleler sistem tarafından otomatik olarak belirlenir vedoğrulanır. Bir PC'ye bağlı PC-CAM sistemi sayesinde görüntü alımı ve ilgili yazılımalgoritmasının uygulanması sağlanmıştır. Bunun yanında uygulama kolaylığıaçısından, açık kaynak kodlu ?Intel Open ® Source Computer Vision Library(OpenCV)? isimli kütüphane kullanılmıştır.
dc.description.abstractName: Şükrü OZANSchool: İzmir Institute of TechnologyDepartment: Electrical Electronics EngineeringMajor: Electronics and Communication Engineering (Master)Title of Thesis: A Case Study on Logging Visual Activities: Chess GameABSTRACTAutomatically recognizing and analyzing visual activities in complexenvironments is a challenging and open-ended problem. In this thesis this problemdomain is visited in a chess game scenario where the rules, actions and theenvironment are well defined. The purpose here is to detect and observe a FIDE(Federation International des Echecs) compatible chess board and to generate a logfile of the moves made by human players. A series of basic image processingoperations have been applied to perform the desired task. The first step ofautomatically detecting a chess board is followed by locating the positions of thepieces. After the initial setup is established every move made by a player isautomatically detected and verified. A PC-CAM connected to a PC is used to acquireimages and implement the corresponding software. For convenience, ?Intel ® OpenSource Computer Vision Library (OpenCV)? is used in the current softwareimplementation.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleA case study on logging visual activities: Chess game
dc.title.alternativeGörsel etkinliklerin kaydedilmesi üzerine bir durum çalışması: Satranç oyunu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektrik-Elektronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid195602
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid197783
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess