Show simple item record

dc.contributor.advisorGüden, Mustafa
dc.contributor.advisorTanoğlu, Metin
dc.contributor.authorYüksel, Sinan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:07:19Z
dc.date.available2021-05-08T08:07:19Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/642389
dc.description.abstractAlüminyum (Al) köpük dolgunun, kompozit tüp ve AlÂkompozit ikili tüplerindüşük   deformasyon   hızlarındaki   ezilme   davranışlarına   ve   soğurdukları   enerjimiktarlarına   etkilerini   belirlemek   amaçlı   deneysel   bir   çalışma   yapılmıştır.   Dolguamaçlı  kullanılan  kapalı  hücreli  Al köpükler  patentlenmiş  bir  proses  kullanılaraküretilmiştir.   Kompozit   tüpler   ise   sonsuz   fiberlerle   filament   sarma   ve   cam   fiberkumaşlarla   tüp   sarma   yöntemleriyle   üretilmiştir.   Düşük   deformasyon   hızlı(25mm/dak) deformasyon testleri değişik geometrik özelliklerde üretilmiş, boşÂ ve Alköpük   dolu   tekli   ve  AlÂkompozit   ikili   tüplere   uygulanmıştır.   Yapılan   bu   testlerinbazıları   tüplerin   deformasyon   mekanizmalarının   saptanabilmesi   amacıyla   testsürecinde   kamerayla   kaydedilmiştir.   Benzeri   malzemelerde   başka   çalışmalarda   dakarşılaşılmışÂ olan ilerleyen ezilme ve tüp yapısında yırtılmalar  şeklinde deformasyonmekanizmaları   gözlemlenmiştir.   İlerleyen   ezilme   şeklinde   deforme   olan   tüplerdeezilme yük değerleri ve dolayısıyla da soğurulan enerji ve birim kütlenin soğurduğuenerji   (SAE)   değerleri   daha   yüksek   olmuştur.   İlerleyen   ezilme   modu   tüp   sarmasonrasında   test   numunesi   buyutuna   kesilirken   tüp   sonlarında   oluşan   hatalardandolayı ince duvar kalınlığı olan tüplerde daha baskın oluşmuştur. İkili tüplerde, Altüp daha karmaşık bir elmas modunda deforme olmuşÂ ve bu değiklik tek başına Al vekompozit   tüplerin   ezilmesinin   SAE   değerleri   toplamından   daha   büyük   bir   SAEdeğeri oluşmasına neden olmuştur. Bunun nedeni ezilme sırasında kompozit tüpün Altüpün   ezilme   sırasındaki   katlanmalarına   etkisi   olmasıdır.   Bu   karşılıklı   etkileşimetkisi olarak adlandırılmaktadır. Kompozit tüplerde köpük dolgu kullanmanın ayrıayrı   ezilme   yük   değerleri   toplamının   üstünde   değerlere   ulaşması   ve  ezilmeninbaşlangıç aşamalarında kararlılık etkisi olmasına rağmen, aynı etki ilerleyen ezilmebölgesinde gözlemlenmemiştir. Bunun nedeni olabilecek olası etkileşimlerin üstündedurulmuştur.   Köpük   dolgulu   ikili   tüplerde   de,   dolgunun   Al   tüpün   iç   yöndekikatlanlarına gösterdiği dirençten dolayı oluşan kuvvetten eksenel yırtılmayla deformeolan kompozit tüpten dolayı, dolgunun  ezilme yük  ve SAE değerlerinde kararlılıksağlayıcı etkisi gözlemlenememiştir.
dc.description.abstractAn experimental study has been conducted in order to determine the effect of AlÂfoam   filling   on   the   composite   and   hybrid   (Al   metal   and   composite)   compositetubes. Tubes and fillers used in the experiments were prepared using the tube rollingand   foaming   from   powder   compacts   methods,   respectively.   The   composite   wasprepared using EÂglass fiber fabric (2x2 twill fiber construction of 165 g/m  2  arealdensity) and polyester matrix with a 45/45 fiber angle to the tube axis. The quasiÂstatic crush tests were conducted axially on the empty, hybrid and foam filled tubes at25Âmm/min crosshead speed. The deformation sequences of the tubes were furtherrecorded during the tests in order to identify the crushing modes of the tubes. Twofailure mechanism literally known as progressive crushing and catastrophic failure(compression shear) were observed during the crushing of empty composite tubes.The   progressive   crushing   mode   leaded   to   higher   crushing   loads   hence   SpecificAbsorbed   Energies   (SAE).   The   predominant   progressive   crushing   mode   of   emptytubes  of thinner wall section  was attributed  to the surface end defects introducedduring sectioning of the tubes. In hybrid tubes, the deformation mode of Al tube wasfound to be a more complex form of the diamond mode of deformation, leading tohigher SAE values than the sum of the SAEs of empty composite and empty metaltube.   The   increased   load   and   SAE   values   of   hybrid   tubes   were   attributed   to   theconstraining effect of the composite to the metal tube folding. Results further showedthat when the progressive crushing mode was taken into account hybrid tubes hadlower   SAE   values   than   those   of   empty   composite   tubes.   The   foam   filling   of   thecomposite tubes however showed two different results. It increased the foam filledtube crush loads over the sum of the crush loads of empty composite tube and foam.In the latter case it was not effective in increasing crush loads over the sum of thecrush loads of empty composite tube and foam in the progressive crushing region.These two effects were discussed in terms of possible interactions between compositetube and foam.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleCrushing behavior of aluminum foam-filled composite tubes
dc.title.alternativeAlüminyum köpük metal dolu kompozit tüplerin ezilme davranışları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid195570
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid197778
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess