Show simple item record

dc.contributor.advisorErkarslan, Önder
dc.contributor.authorBiricik, Asli
dc.date.accessioned2021-05-08T08:07:09Z
dc.date.available2021-05-08T08:07:09Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2021-01-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/642303
dc.description.abstractBu çalışma marka duygusu yaratmada logo tasarımının rolünü CharlesMorris'in semiotik teorisini kullanarak Apple ve IBM logolarını analiz edip, eldeedilen sonuçları karşılaştırarak açıklamayı amaçlamıştır. Karşılaştırma sonuçlarınırapor edip, çıkan sonuçların ışığında logonun bir firmadaki duygusal değerini vetüketicileri nasıl etkilediği hakkında veriler öne sürmektedir. IBM'in monokrom,blok etkisi yapan, düz, çizgili harfleri ile Apple'ın gökkuşağı renklerindeki, yuvarlakhatlı, ve kısmen ısırılmış elması sözdizimsel, anlambilimsel ve pragmatik olarakincelenip, karşılaştırılmıştır. İyi tasarlanmış, duygusal değeri olan bir logo, ona bağlıanlamların görsel stenografisi haline gelir, tüketicilerin markanın verdiği mesajlarıalgılamalarını kolaylaştırır ve onları duygusal yönden etkileyerek markayabağlanmalarına neden olur. Duyguları etkileyerek, sadece firmayı değil, müşteriyi demarkalaştırır. Bu çalışmada semiotik yöntem kullanılarak, müşteri ile kurulanduygusal bağın, sadece bilinçaltında olsa bile, logo tasarımındaki önemini ve bununmarka duygusuna katkısını göstermektedir.
dc.description.abstractThis thesis explains the role of logo design in creating brand emotion as acomparative analysis of Apple and IBM using the semiotic theory of Charles Morris.These research reports the results of the comparisons, and in the light of the resultsreaches conclusions about the emotional value of a logo to a company and the way itaffects their consumers. The visual sign elements of IBM?s monochromatic, straight,striped-block letters versus Apple?s rainbow coloured, rounded, and partially bittenapple have been compared syntactically, semantically, and pragmatically. A welldesigned emotional logo becomes a visual shorthand for the meanings attached to it,and therefore it influences consumers to be receptive to the brand message and effectsconsumers emotionally, making them exhibit extreme loyalty to the brand. Theyinvoke emotion and brand not only the company, but the customer as well. Thisthesis, using semiotics, shows the importance of designing logos to create anemotional, even subconscious, connection with consumers.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleThe Role of logo design in creating brand emotion: a semiotic comparison of the APPLE and IBM computers
dc.title.alternativeMarka duygusu yaratmada logo tasarımının rolü: APPLE ve IBM logolarının semiotik karşılaştırması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-26
dc.contributor.departmentEndüstriyel Tasarım Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid164317
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid183491
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess