Show simple item record

dc.contributor.advisorSeçkin, Yavuz
dc.contributor.authorBaykal, Halis Haluk
dc.date.accessioned2021-05-08T08:07:08Z
dc.date.available2021-05-08T08:07:08Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2021-01-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/642294
dc.description.abstractlk olarak zmir'de deniz ta ımacılı ının yakın geçmi i ve bugünüanlatılmı tır. Endüstriyel ürünlerin genel tasarım ölçütleri incelenmi tir. Feribot birobje addedilmi ve endüstriyel tasarım ölçütleri tekneye adapte edilmi tir. Tezsonuçlarından, panel tartı malarından ve 1996, 2003 yıllarında yapılan zmir ehir içiula ım anketlerinden, tasarım ölçütleri de erlendirilmi tir. Tasarım ölçütleri zmirkörfezi için yolcu teknesi tasarımı için kullanılmı tır.kinci olarak tasarım senaryosu üçüncü bölümde anlatılmı tır. Tasarımınevrimi ve tasarımın ba tan sona geçirdi i evreler anlatılmı tır. Belediye tarafındanin a edilecek veya alınacak yolcu teknesi; dü ük üretim maliyeti ve minimum bakımmaliyeti için tasarlanmı olmalıdır. Ekonomide ba arılı olmak; sadece dü ük üretimmaliyeti ve minimum bakım maliyeti de il, yolcu teknesinin zmir sakinleritarafından be enilmesi, tercih edilmesi, talep edilmesidir.Sonuçta zmir körfezinde kentsel deniz ula ımı için konsept yolcu feribotutasarımı dördüncü bölümde tanıtılmı tır. Bugünün deniz ula ımındaki, nostaljikimajı kırmak için tasarım, ça da görünüm imajına sahiptir. Tasarımdaki anahedeflerden biri yolcuların tehlikesiz ve emniyetli duygusunun sa lanmasıdır. Busebeple, hedefi elde etmek için teknenin bini sisteminde yenilik yapılmı tır. Bu sistemengelli insanların gemiye bini i için tasarlanmalıdır. Çünkü tasarım sadece ticaride ildir, belediyenin bir hizmetidir. Bununla beraber sistem dikkate de er emniyetle,yolcuların gemiye binmesi için gereken zamanı azaltılmı tır.
dc.description.abstractFirst, near past and today?s sea transport in zmir was told. General designcriteria of industrial products were examined. Ferryboat was considered as an objectand industrial design criteria was adapted for boat. The design criteria evaluatedfrom the results of thesis, panel discussions and two surveys made in 1996 and 2003about zmir inner-city transportation. The design criteria were used for designingpassenger boat for zmir bay.Second design scenario was told. Evolution of design and design phases to passthrough from the beginning to end were told. Passenger boat to be built or bought bymunicipality had to be designed for low produce cost and minimum maintenance cost.To be successful in economy is not only low produce and maintenance costs alsopassenger ship has to be liked, preferred, demand by zmir residents.Finally the concept design of ferry for marine urban transportation in zmirbay was introduced. Design has the image of contemporary appearance to breaknostalgic image of marine transport today. One of the main targets in the design wasto obtain the passenger the safe, secure feeling. For this reason to have this target,boarding system of the boat is innovated. This system had to be designed for disabledpeople to board in because design was not only commercial; it was a service ofmunicipality. Moreover this system decreases the time needed for the passengers toboard in with remarkable safety.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDenizciliktr_TR
dc.subjectMarineen_US
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleThe role of industrial design in passenger boat building:concept design of a ferry for marine urban transportation in izmir bay as a case
dc.title.alternativeYolcu vapuru inşasında, endüstriyel tasarımın rolü: izmir körfezinde kentsel deniz ulaşımı için konsept yolcu feribotu tasarım örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-26
dc.contributor.departmentEndüstriyel Tasarım Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid164328
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid183493
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess