Show simple item record

dc.contributor.advisorKubat, Ayşe Sema
dc.contributor.authorÖzer, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-08T08:07:01Z
dc.date.available2021-05-08T08:07:01Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/642234
dc.description.abstractBu çalışma kapsamında, yaya hareketlilik düzeyleri, yol ağı üzerinden hesaplanan mekansal ölçümler ve semantik farklılaştırma tekniği ile yapılan anketlerden elde edilen çevresel algı verisi karşılaştırılarak incelenmiştir. Sosyo-ekonomik yapısı, arazi kullanımı, kullanıcı profili, şehirle günlük ilişkiler, ulaşım olanakları ve denizle kurulan ilişkiler gibi özellikleri benzerlik gösteren üç farklı çalışma alanında, toplam 65 gözlem noktası için bu veriler toplanmıştır. Toplanan veriler, her bir gözlem noktasının tek bir satırda ifade edildiği özet bir tabloda birleştirilmiştir. Tamamı sayısal olarak elde edilen bu veriler, istatistiksel olarak karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Bu çalışmada elde edilen sonuçların, yürünebilirliğin mekansal ve algısal özelliklerle ilişkisinin anlaşılmasında katkı sağlayacağına inanılmaktadır. Mekansal yapı ve algısal özellikler arasındaki ilişkinin, bu çalışmada elde edilen sonuçlara dayalı olarak daha detaylı incelenmesinde fayda bulunmaktadır.
dc.description.abstractIn this study, we argue that, it is possible to obtain a more accurate walkability forecast by comparing the measures of spatial configuration with the measures of environmental perceptions of pedestrians, in terms of their effects on pedestrian movement levels. In order to do this comparison, three case areas have been selected, all of which are central retail districts from Istanbul, with similar socio-economic user profile, similar public and private transportation links with the city and similar relations with the waterfront. The data recorded in this study is analysed statistically to define the correlational relationships among the three variables, which are pedestrian movement levels, spatial configuration and user perception. It is believed that the results of this study will contribute to a better understanding not only of the walkability measures, but also of the level of relation between the space syntax methodology and pedestrian perception.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectŞehircilik ve Bölge Planlamatr_TR
dc.subjectUrban and Regional Planningen_US
dc.titleKentsel mekanda yaya hareketleri: Morfoloji ve çevresel algının etkisi
dc.title.alternativePedestrian movement in urban space: Effect of morphology and environmental perception
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentŞehir ve Bölge Planlama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironmental perception
dc.subject.ytmUrban physical environment
dc.identifier.yokid10029510
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid353714
dc.description.pages204
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess