Show simple item record

dc.contributor.advisorErgül, Emre
dc.contributor.authorTirit Ekmekçi, Handan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:06:48Z
dc.date.available2021-05-08T08:06:48Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/642113
dc.description.abstractBu tez, özellikli bir firmayı niteliksel analiz yaklaşımı ile inceleyerek, markaya özgü tasarım dili aracılığıyla marka bilinirliği ve farklılığı sağlamada, stratejik marka kimliğinin ve bu kimliğin markanın ürün portfolyosu boyunca yönetiminin ve de aynı zamanda aralarındaki uyumun önemini açıklamayı amaçlamıştır. Bu tezde, elektronik tüketim malları üreten `Bang & Olufsen' firmasının, stratejik marka kimliğini firma tarihi boyunca nasıl ele aldığını ve stratejik portfolio yönetimi aracılığıyla, ürün tasarımının iletişimsel özelliklerini marka kimliğini geliştirmede nasıl kullandığını belirlemede kullanılacak bulgusal bir method sağlamak için, Anders Warell' in `Tasarımda Biçim Analizi' metodu ile Toni Matti Karjalainen'in `Tasarımda Anlamsal Dönüşüm' üzerine geliştirdiği bulgusal metodun birleştirilmesi önerildi (Warell 2001 ve Karjalainen 2004).`Ayni Düzeyde Tasarım Konsepti' olarak belirlenen `Bang & Olufsen' markasına özgü tasarım dili, firmanın hem markanın tasarım kültürünü hem de değişen piyasa koşullarını dikkate alarak, tüm ürün portfolyosunu içine alan uzun soluklu stratejik marka yönetimiyle, süreklilik ve yenilik arasında tam bir denge kuran dinamik bir yapıdadır. Stratejik tasarım yaklaşımı olarak yenilik getiren ve değişiklik yaratan ürünler üretmek hedefinin doğurduğu, piyasanın koşullarının yönlendirdiği değil piyasa koşullarını yönlendiren bir yaklaşım tercih etmesine rağmen, firmanın ürünleri güçlü kimliklere sahiptir ve `B&O' markasının tanınmasında önemli etkileri vardır. Bang & Olufsen markasına özgü `Aynı Düzeyde Tasarım Konsepti' sitilinin tasarım elemanları ve karakterlerinin sözdizimsel, pragmatik ve anlambilimsel düzeydeki içerikleri, markanın öz `sihirli, yaratıcılık, orijinallik ve seçicilik' değerlerini (karakterlerini) kapsamaktadır ve marka bilirliği ve farklılığını güçlendirmektedir. Firma, `sürekli olarak yenilenen tasarım odaklı yenilik' ürün stratejisine dayanan, `sürekli olarak yenilenen tasarım odaklı stratejik yenilenme' (stratejik marka kimliği yönetimi) stratejisiyle, stratejik olarak tanımlanmış markaya özgü anlamları mesajları ((temel marka değerleri-özellikleri) markaya özgü tasarım dilinin iletişimsel özelliklerini kullanarak (ürün tasarımıyla) müşteriye geçirmeyi başarabilmiştir.
dc.description.abstractThis thesis shows the importance of `strategic brand identity and strategic management of this identity through the product portfolio of the brand? and also the correspondence between them, with respect to create brand recognition and differentiation through brand specific design language, in a specific case by a qualitative case study approach. In this thesis, it is proposed a particular combination of both `Design Format Analysis? method of Anders Warell and heuristic method of Toni Matti Karjalainen on `Semantic Transformation in Design? to provide a heuristic method to identify how `Bang & Olufsen? seems to comprehend its strategic identity through its history and how the semiotic aspects of product design is used to promote it through strategic portfolio management (Warell 2001 and Karjalainen 2004). Although there are some main differences between these two approaches, Karjalainen and Warell indicate that the product portfolio of the brand needs to consist of products that, at least to a certain degree, incorporate common design elements and characteristics that embody brand specific meanings in order to support brand identity.The brand specific design language of B & O which is determined as `Flush Design Concept? is dynamic with a right balance between novelty and consistency by a long-term strategic brand communication through whole product portfolio considering both `internal design culture, design heritage of the company? and `the changing market?. The products of the company have strong identity and have a considerable impact on the visual recognition of B&O brand even though the company mostly prefers the `push? strategy in strategic design approach resulting from an innovative design approach and designing differentiating products instead of the `pull? strategy offered by a strong market-oriented approach. The semiotic aspects of `B&O typical Flush Design Concept? design style incorporate the core brand values such as `magical, inventiveness, originality, selectivity? and reinforce brand recognition and differentiation. The company manage to transmit intended messages to the target customers through the communicative qualities of brand-specific design language by `continuously renewal design based model of strategic change? (brand identity management) through `continuously renewal design driven innovation? product strategy.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleStategic brand communication in product design
dc.title.alternativeÜrün tasarımında statejik marka iletişimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmProduct design
dc.subject.ytmProduct identity
dc.identifier.yokid9008294
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid202146
dc.description.pages216
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess