Show simple item record

dc.contributor.advisorSoruşbay, Cem
dc.contributor.authorRabety, Mihantarivelo Tahiry
dc.date.accessioned2021-05-08T08:06:45Z
dc.date.available2021-05-08T08:06:45Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/642089
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, içten yanmalı dört silindir dizel motora ait silindir kafası subap sonrası geometrilerin emme havasının teğetsel girdap hareketinnin üzerindeki etkisinin deneysel olarak incelemesi raporlanmıştır. Deneysel ölçümler, kürek ölçüm metodunun kullanıldığı sabit ölçüm tezgahı aracılığı ile gerçekleştirilmiştir ve sırasıyla eşeksenel pah açısının, eşeksenel pah derinliğin ve girdap pahı eksen kaçıklığının teğetsel girdap katsayısına ve hava akımı katsayısına etkisi incelenmiştir. Sayısal analiz metodunun sınırları ve deneysel ölçüm metodunun anahtar rolleri raporda değerlendirilmiştir. Çevresel sınır şartlarının ölçüm hassasiyeti (tekrarlanabilirliği ve tekrar üretilebilirliği) üzerindeki etkilerine değinilmiştir ve yukarıda bahsi geçen tüm parametrelerin birleşik olarak teğetsel girdap hareketinin üzerine etkisi ayrıntılı olarak incelenmiştir. Son olarak, imalat prosesinin (döküm yönteminin) teğetsel girdap üzerindeki etkisi incelenmiş ve araştırmanın ilerleyen evrelerinde incelenebilecek parametrelere değinilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, the effects of a four cylinder in-line engine cylinder head post-valve geometries on the turbulent motion of the induced charge are experimentally addressed. Stationary flow measurements on a steady-state flow bench implementing a paddle measurement method are used to assess the effects of respectively the concentric chamfer depth, the concentric chamfer angle and the swirl chamfer offset on the overall generated swirl ratio. Limitations of numerical analysis methods and the key role of the experimental measurement methods are considered throughout the report. Influence of the environmental boundary conditions on the measurement accuracy (repeatability and reproducibility) and also the combined influence of the parameters onto the overall swirl generation are analyzed in detail. Finally, the influence of the manufacturing processes (casting manufacturing method) on the swirl generation is addressed and further parameters that might be investigated at further steps of the research is referred.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleExperimental investigation of the effects of a cylinder head post-valve geometry on in-flowing swirl motion in a four cylinder diesel engine
dc.title.alternativeDört silindirli dizel motor kafası supap sonrası geometrisinin emme havası çevri hareketinin üzerindeki etkisinin deneysel olarak incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10038905
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356023
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineOtomotiv Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess