Melancholy and infinite sadness: A comparison of Jim Morrison and Kurt Cobain in terms of the romantic hero and the modern anti-hero
dc.contributor.advisor | Endres, Clifford | |
dc.contributor.author | Cengiz, Nuran Buket | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:06:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:06:11Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/641770 | |
dc.description.abstract | iiÖZETRomantik kahraman, kahramanlık kavramının uzun tarihçesindeki son halkayı temsileder. Romantik kahramanın belirmesiyle, kahramanlık kavramı anti-kahramanlık kavramınadönüşmeye başlamıştır ve sonucunda 20. yüzyılın Modernist edebiyatında anti-kahramanortaya çıkmıştır.Edebiyatta gerçekleşen sürece benzer biçimde, popüler kültürde de Romantikkahramandan modern anti-kahramana bir geçiş yaşanmıştır. Bu geçiş, Jim Morrison ve KurtCobain arasında gözlemlenebilir. Jim Morrison neo-Romantik 1960'ların kahramanı olarakbelirir, anti-kahraman özellikleri göstermekle beraber yine de bir kahramandır. Onunzamanında, dönemin neo-Romantik ruhu rock konserlerindeki gösteri atmosferiyle birleşerekbir kahramanın ortaya çıkması için uygun zemini hazırlamıştır. Rock'n'roll tarihinin post-punk dönemindeyse bir kahramana yer yoktur. Bu nedenle post-punk dönemin ikonu ancakbir anti-kahraman olabilir, bu anti-kahraman Kurt Cobain olmuştur.Kurt Cobain stereotipik punk, anti-rock yıldızı modeline uymaz, Romantikkarakteristikler de gösterir, her ne kadar bu onu Romantik kahramana dönüştürmese de. JimMorrison da, bir Romantik kahraman olarak, hem kahraman hem de anti-kahramanözelliklerine sahiptir. Bu tezde, Jim Morrison ve Kurt Cobain'in kahraman, anti-kahramankavramları açısından birbirleriyle hem benzerlikler hem de farklılıklar gösterdikleritartışılmaktadır.Not: Sayfa 74'teki Figür I (Jim Morrison fotoğrafı) ve sayfa 75'teki Figür II (KurtCobain fotoğrafı) JPEG formatında kaydedilmiş olarak ve sırasıyla ?jim_morrison.jpg? ve?kurt_cobain.jpg? kodlarıyla CD'de yer almaktadır. | |
dc.description.abstract | iiiABSTRACTThe Romantic hero represented the last ring in the long chain of heroism. With theRomantic hero, the idea of heroism began to be transformed into the idea of anti-heroism.Thus the Romantic hero was on the one hand the last of the heroes and on the other hand thefirst of the anti-heroes. In the Modernist literature of the 20th century the anti-hero came ontothe stage.In a similar way to what happened in literature, a transition from the Romantic hero tothe modern anti-hero emerged in the popular culture. This can be seen in Jim Morrison andKurt Cobain. Jim Morrison emerged as the hero of the neo-Romantic 1960s, bearing thecharacteristics of the anti-hero but still being a hero. In his time, the neo-Romantic zeitgeist ofthe era together with the idea of spectacle in rock concerts laid the groundwork for a hero toemerge. In the post-punk era of rock?n?roll history there was no room for a hero. The icon ofthe post-punk era could only be an anti-hero. This anti-hero was Kurt Cobain.Kurt Cobain did not fit the stereotypical punk anti-rockstar model, but instead boreRomantic characteristics as well, although this did not turn him into a Romantic hero. JimMorrison, as a Romantic hero, embodied the characteristics of both the hero and the anti-hero.In this thesis, it is discussed that Jim Morrison and Kurt Cobain were both similar to anddifferent from each other in terms of heroism and anti-heroism.Note: Figure I (Jim Morrison photograph) on page 74 and Figure II (Kurt Cobainphotograph) on page 75 are included in CD in JPEG format. File names are?jim_morrison.jpg? and ?kurt_cobain.jpg? in order. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Amerikan Kültürü ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | American Culture and Literature | en_US |
dc.subject | Batı Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Western Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Melancholy and infinite sadness: A comparison of Jim Morrison and Kurt Cobain in terms of the romantic hero and the modern anti-hero | |
dc.title.alternative | Melankoli ve sonsuz hüzün: Jim Morrison ve Kurt Cobain`in romantik kahraman ve modern anti-kahraman kavramları üzerinden bir karşılaştırması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151054 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187912 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |