Show simple item record

dc.contributor.advisorFındıklı, Birgül
dc.contributor.authorTopkar, Umut
dc.date.accessioned2021-05-08T08:06:10Z
dc.date.available2021-05-08T08:06:10Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/641755
dc.description.abstractF YATLANDIRMA VE F YAT ND R MLER N N TALEBE YANSIMASININARAŞTIRILMASIUMUT TOPKARŞirketlerin uzun süredir üzerinde fazla durmadıkları satış ve pazarlama faaliyetleri, geliryaratan en önemli kaynaklar haline gelmektedir ve bu sürecin hızlanarak devam etmesibeklenmektedir. Bu süreç, pazarlama karmasının birden bire tekrar gündeme gelmesine nedenolmuştur. Ürün, yer, fiyat ve tutundurma bileşenlerinden oluşan pazarlama karması içinde defiyat, gelir ile doğrudan ilişkisi nedeniyle hemen öne çıkmaktadır.Fiyatlandırma konusu iki temel bölüme ayrılmaktadır. Birinci bölüm maddi ürünlerinfiyatlandırılması, ikinci bölüm ise hizmetlerin fiyatlandırılmasıdır. Birinci bölümde önceliklefiyatın kapsamı ve tanımlarından bahsedilmiş, fiyatın algılanışı açıklanmaya çalışılmıştır.Daha sonra fiyat politikalarına değinilmiş, bununla ilgili olarak fiyatlandırma yöntemleriincelenmiştir. Fiyatlandırmada değişiklikler konusu açıklanırken bu konunun alt başlığı olarakfiyat düşürmeleri ve yükseltmelerinin teorik çerçevesi çizilmiştir. Birinci bölüm son olarakürünlerin fiyatlarının saptanmasında dikkate alınacak faktörlerden bahsedilerek bitmektedir.kinci bölümde ise hizmetlerin fiyatlandırılması konusu ele alınmıştır. Hizmetlerinfiyatlandırılmasına girişin ardından hizmetlerin fiyatlandırma bakımından özelliklerinedeğinilmiştir. Daha sonra hizmetlerin fiyatlandırma kararları ve hizmetlerin fiyatlandırmasınaetki eden faktörler incelenmiştir.Üçüncü bölümde ise fiyatlandırma ile ilgili araştırmamız yer almaktadır. Araştırmamızpazarlama araştırmaları konusu dahilinde ve istatistiksel olarak da regresyon analizi tekniğikullanılarak yapılmıştır. Araştırmamız beş bölümden oluşmaktadır. lk bölümdearaştırmamızın amacına yer verilmiş ve araştırma hipotezleri kurulmuştur. kinci bölümdearaştırma modeli üzerinde durulmuş, ardından metodoloji bölümünde bu araştırmamıza özgübir yaklaşım getirilmiştir. Daha sonra verilerin analizine geçilmiş ve sonra sonuçlarınyorumları yapılmıştır.
dc.description.abstractPRICING AND A RESEARCH ON THE REFLECTION OF PRICE DISCOUNTS TODEMANDUMUT TOPKARSales and marketing operations has become the most income realizing sources forcompanies and this process is supposed to speed up. This process has provided the marketingmix to gain important again. In this marketing mix constructed by product-place-price-promotion quartet, price comes first because of its direct relationship with income.Pricing subject can be divided into two parts. First part is physical goods pricing, secondpart is services pricing. In first part the content of price and pricing definitions are discussed.Then, pricing policies are mentioned and related pricing techniques are investigated. Whiledifferences in pricing are explained, being its sub-title, the frame of the changes in price isdrawn theoretically. The first part ends with phrasing primary factors in determination ofphysical goods price.In the second part, services pricing is explained. After the entrance to this subject, itsproperties, service price decision making and finally the affecting factors are examined.In the third part, our research about pricing takes part being a part of marketing researchand also it is statistically realized by regression analysis.This research contains five parts. In the first part, our goals are determined andhypotheses are set. In the second part, the modeling is examined. In the methodology part, aunique approach peculiar to this search is obtained. Then, data analysis is made and its resultsare evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFiyatlandırma ve fiyat indirimlerinin talebe yansımasının araştırılması
dc.title.alternativePricing and a research on the reflection of price discount to demand
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid198027
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206253
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess