Show simple item record

dc.contributor.advisorBerk, Niyazi
dc.contributor.authorÖztürk, Tülay Yazar
dc.date.accessioned2021-05-08T08:06:06Z
dc.date.available2021-05-08T08:06:06Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/641715
dc.description.abstractÇalışmanın temel amacı, Eximbank ihracat kredilerinin ihracat satışına etkisinisektör bazında irdelemektir. Çalışma kapsamında, OECD ülkelerinde ihracat satışlarınınfinansmanı için oluşturulan sistem incelenmiştir. Buna ilişkin yapılan alan araştırmasındaise 2004 yılında ihracat satış tutarı açısından ilk 2000 içine girmiş, İstanbul'da faaliyetgösteren firmalar arasından örneklem seçilmiştir. Bu firmalar ihracat performansıaçısından ilk sıralarda yer alan dört sektör esas alınarak belirlenmiştir. Söz konusuşirketlerin Eximbank ihracat kredilerini kullanımı araştırılmaktadır. Yöntem olarak?tanımlayıcı araştırma? uygulanmıştır.Eximbank ihracat kredileri ?maliyet avantajı? sağlaması nedeniyle tercihedilmektedir. Ayrıca kriz dönemlerinde diğer bankalardan farklı olarak Eximbank ihracatkredilerine vade bitimine kadar süre tanımaktadır. Eximbank ihracat kredilerinin yeterinceyaygın kullanılmamasının nedenleri; firmaların kendi öz kaynaklarını kullanmaları, ticaribankalardan doğrudan kredi kullanmaları ve Eximbank kredi talebinde karşılaşılanformalitelerdir. En çok tercih edilen ödeme şekli vesaik mukabili ve mal mukabilidir. Heriki ödeme şekli de ihracatçı açısından riskli olup, ihracat kredi sigortası yapılmasıgerekmektedir. Oysa ihracat kredi sigortasının kullanılma oranı düşüktür. İhracat KrediSigortasının yaygın olarak kullanılmama nedenleri sigorta priminin getirdiği ek maliyetlerve formaliteler olarak saptanmıştır. Buna karşın ihracat kredi sigortası, düşük faizli kredikullanımı sağlamasının yanı sıra, kredilendirme işlemlerinde teminat olarak kullanılmaavantajı da sağlamasıdır. İhracat teşvik politikası ihracatçıya veya ihraç ürününe doğrudanteşvik yerine ihracat kredileri ve ihracat kredi sigortası şeklinde olmaktadır.Anahtar kelimeler: İhracat Teşviki, İhracat Kredisi, İhracat Kredi Sigortası
dc.description.abstractThe main aim of this study is to examine the effect of the Eximbank credits onexport sales at the sector level. Within the scope of the study, the system for the financingof export sales in the OECD countries is analysed. In relation with this, in the fieldresearch, the top 2000 firms operating in Istanbul in terms of export sales are sampled.These firms are selected on the basis of the export performances of the top four sectors.Their different attitudes towards Eximbank?s export credits are analysed. Descriptiveresearch method is applied.Eximbank export credits are preferred for their cost advantage. Also, duringeconomic crisis, apart from other banks, Eximbank grants a delay till the date of maturity.The reasons of not using the Eximbank export credit are to use their own equity capitals,and credits directly from commercial banks and the encountered formalities duringtransactions with Eximbank. The most utilized payment types are credits againstdocument and cash against goods. Although they are risky, the ratio of using export creditinsurance is rather low. The prevalent cause of not using it is based on the additionalcosts and formalities. Nevertheless, the export credit insurance provides the usage of lowinterest rate and also brings favour as its usage as a guarantee in the transactions ofgranting credits. Instead of direct subsidy to the exporter and the products, export creditsand export credit insurance must be implemented.Key words: Export Promotion, Export Credit, Export Credit Insuranceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.titleİhracat teşvik aracı olarak Eximbank kredilerinin ihracata etkisinin sektör bazında incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of Eximbank credits as an export promotion tool (sectoral basis)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFinans ve Bankacılık Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid152798
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188902
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess