Show simple item record

dc.contributor.advisorGüzey, Yıldız
dc.contributor.authorŞetvan, Cemil
dc.date.accessioned2021-05-08T08:05:59Z
dc.date.available2021-05-08T08:05:59Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/641626
dc.description.abstractGünümüzün en önemli kavramlarından bir tanesi Elektronik Ticarettir. Çeşitli elektronik ortamlarda yürütülebilen elektronik ticaret birçok işletmeye büyük fırsatlar sunar. Fakat bazı işletmeler elektronik ticareti hâlâ bir lüks olarak kabul etmektedir. Günümüz rekabet ortamı elektronik ticareti, normal ticari hayatın bir unsuru haline getirmiştir. Dolayısı ile de işletmeler, özellikle de KOBİ'ler için, yararlanılması gereken bir fırsat olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada KOBİ'lerin e ticarete geçmelerinin gerekliliği savunulmuştur. Elektronik ticaretin KOBİ'ler açısından ne kadar önemli olduğu açıklanmıştır. Yeni bir pazara girmenin faydaları, dolayısı ile işletmelerin bu faydalardan yararlanmaları için nasıl hareket etmeleri gerektiği açıklanmıştır. KOBİ'lerin genel yapıları ve özellikleri, elektronik ticaretin tarihçesi, sağladığı avantajlar ve getirdiği dezavantajlar ortaya konmuştur. Ayrıca KOBİ'lerin elektronik ticarete geçebilmeleri için sahip olmaları gereken özelliklerin neler olduğu, örgütsel yapılarının, tedarik zincirlerinin nasıl işlemesi gerektiği incelenmiştir. Elektronik ticarete geçiş süreci ve bu süreçte KOBİ'lerin karşılaşabileceği problemler tartışılmıştır. KOBİ'lerin e ticarete geçmemeleri gereken durumlar ele alınmıştır. Son olarak elektronik ticarete geçen iki KOBİ örneği verilmiş; bu örnekler aracılığı ile KOBİ'lerine ticarete geçmelerinin gerekliliği ve bu geçiş sürecinde yaşanabilecek zorluklar bir kere daha ortaya konmuştur.
dc.description.abstractOne of the most important concepts of our time is Electronic Commerce. As it can be executed via various electronic mediums the Electronic Commerce provides great opportunities for most enterprises. However some firms still perceive Electronic Commerce as a luxury rather than a necessity. In today?s competitive market, Electronic Commerce has become a vital element of the commercial life. Therefore it is indeed an important opportunity for enterprises in general and for SME?s in particular. In this thesis the necessity of the SME?s to use Electronic Commerce is explicitly demonstrated. The importance of the Electronic Commerce especially for the SME?s is illustrated. Benefits of entering a new market and what enterprises need to do to harvest these benefits have been shown. General structure and characteristics of SME?s are defined together with the history of Electronic Commerce, along with its advantages and disadvantages. The requirements that SME?s should possess in their transition to Electronic Commerce, and how their organizational structure and processes of supply chain should operate are examined. The process of the transition to Electronic Commerce and the challenges a SME could face during such a transition are also examined in this thesis. The circumstances in which a SME should not realize this transition are also covered. Lastly two SMEs utilizing Electronic Commerce are presented and through these two examples, the necessity of the transition of the SME?s to Electronic Commerce and the challenges that could be faced during this transition are once more manifested.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKOBİ`lerin elektronik ticarete geçişi ve yaşadıkları problemler
dc.title.alternativeThe transition to ecommerce of the SME's and the problems they face during this transition
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid306185
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214725
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess