Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkartal, Çetin Kemal
dc.contributor.authorSancak, Ayşe
dc.date.accessioned2021-05-08T08:05:43Z
dc.date.available2021-05-08T08:05:43Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/641441
dc.description.abstractBatılı manadaki gerçekçi tiyatro eserlerinin ülkemizdeki ilk örnekleri Cumhuriyet yıllarında verilmiştir. Yurtdışına eğitim için gönderilen aydınlar, gerçekçi eserlerle orada karşılaşmışlar ve yurda döndüklerinde Batıdakine benzer eserler vermeye çalışmışlardır. Necip Fazıl Kısakürek de bu yazarlarımızdan birisidir. Onun idealist dünya görüşü, Batılı normlara bağlı kalarak yazdığı gerçekçi eserlerini, hem teknik hem içerik anlamında etkilemiştir. Batının gerçekçilik anlayışı ile Necip Fazıl'ın idealist dünya görüşü uyuşmadığı için, Necip Fazıl'ın tiyatro eserlerinde bazı sorunlar ortaya çıkmıştır. Karakterlerinin sonunu kendilerine bırakan Batı tiyatrosu ile karakterlerinin sonunu kadere bırakan Necip Fazıl, gerçekçilik konusunda tezat düşmüştür. Necip Fazıl'ın Batı'dan eksik aldığı tespit edilen bu durum, bu çalışmada yeni bir gerçekçi oyun yazılarak aşılmaya çalışılmıştır. Yazılan oyunun gerçekçi yönü ile Necip Fazıl'ın gerçekçilik anlayışı karşılaştırılmıştır.
dc.description.abstractThe first examples of the realistic works of theatre in our country, in the Western sense, were given in Republic years. The intellectuals sent abroad for education encountered the realistic works there and tried to make works similar to those in the West when they returned to the country. Necip Fazıl Kısakürek is one of these writers. His idealistic world view affected his realistic works he had written depending on Western norms in terms of both technique and content. Since West?s understanding of realism and Necip Fazıl?s idealistic world view do not comply with each other, some problems emerged in Necip Fazıl?s theatrical works. Western theatres which let only itself to decide on the endings of its characters and Necip Fazıl who let fate decide on the endings of his characters contradict with each other on the issue of realism. This situation, which is thought that Necip Fazıl did not adopt, was tried to be overcome by writing a new realistic play on this work. The realistic aspect of the written play and the Necip Fazıl?s understanding of realism were compared.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleNecip Fazıl Kısakürek`in tiyatro oyunlarında gerçekçi öğelerin saptanması ve gerçekçi bir tiyatro eserinin yazılması
dc.title.alternativeNecip Fazıl Kısakürek?s understanding of realism in his theatrical plays and writing a realistic theatrical work
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmRealism
dc.subject.ytmDramatic action
dc.identifier.yokid330062
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid230765
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess