Show simple item record

dc.contributor.advisorEriş, Mahmut Hayati
dc.contributor.authorÖztürk, Neylan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:05:15Z
dc.date.available2021-05-08T08:05:15Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/641097
dc.description.abstractBu çalışmada marka yönetimi konusuna ayrıntılı şekilde yer verilerek, uygulama olarak bir içecek devi olan Coca Cola firması ele alınmış, firmanın marka yönetimi süreç ve değerlemelerinin incelenmesi amaç edinilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bilgilerin ışığında Coca Cola markasının geldiği nokta dikkate alınarak markaya yapılan yatırımın bir geri dönüşü olduğu ve profesyonel çalışma ve analizlerle daha doğru adımlar atılabildiği ortaya çıkmıştır. Ürününü satmak isteyen işletmelerin markalaşmaya yatırım yapmaları gerekmektedir. Asıl önemli olan nokta ise markalaşmaya yatırım yapıldıktan sonra markalaşma sürecinin markayı koruyacak ve güçlendirecek şekilde yönetilmesidir. Markalaşmak güzel bir marka adı bularak bunu renkli, eğlenceli reklamlarla tanıtmaya çalışmak değildir. Marka yönetimi profesyonellere bırakılması gereken, uzmanlık gerektiren bir iştir. Markalaşma konusunda ciddi çalışmalar yapmak isteyen firmalar bu işi uzmanlarına bırakmalıdırlar. Güçlü bir marka yaratmak ve başarılı bir şekilde devam ettirmek isteyen firmaların belli noktalara dikkat etmesi gerekmektedir.
dc.description.abstractTaking the outputs of the study and the standing point of Coca Cola brand into consideration it has been observed that the investment that has been made on the trademark had a payback with professional approach to activities and system analysis.It is a necessity to invest on trade marking for the enterprises that seek sales. However, the most important point is to manage and strengthen the trademark during brandization period following the investment made.Trade marking does not mean finding a good name and trying to promote this name with joyful and colorful advertisements. Trademark management happens to be the field for professionals and needs expertness. The companies whom anticipate serious studies on trade marking should leave the issue to be handled by experts. Companies that intend to establish a strong trademark and maintain its sustainability should take certain points into consideration.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka yönetimi
dc.title.alternativeBrand management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand management
dc.identifier.yokid377740
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid261951
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess