Oyunbozan adlı kısa film senaryosunun toplumsal cinsiyet bağlamında yazım süreci
dc.contributor.advisor | Sarıkartal, Çetin Kemal | |
dc.contributor.author | Özdinç, Ömer | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:05:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:05:08Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/641010 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, toplumsal cinsiyet bağlamından yola çıkılarak bir kısa film senaryosu yazılması ve ortaya çıkan yazma sürecinin analiz edilmesi hedeflenmiştir. Yazılan kısa film senaryosu ?Oyunbozan?, senaryo yazarı ise Film ve Drama Yüksek Lisans Programı öğrencisi Ömer Özdinç'tir. Çalışma, sosyal bilimler alanıyla kısıtlı bir toplumsal cinsiyet araştırması veya toplumsal cinsiyetin ne olduğuna dair bir bilgiler dökümü değildir; aksine, senaryonun bağlamını toplumsal cinsiyet olarak seçen bir yazarın, bu bağlama ait okumalardan hareketle yaptığı çıkarsamaları, gözlemleri, deneyimleri ve sonucunda ortaya çıkan kısa film senaryosunu kapsamaktadır. Gözlem ve deneyimler; öznellik barındırdığı için kişisel bir dil kullanılmasından kaçınılmamıştır. Dolayısıyla, yapılan çalışmanın analitik olarak çözümlenmiş bir belgeden çok, farkındalık içinde kaydı tutulmuş bir yazma deneyiminin raporu olduğu göz önünde tutulmalıdır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to analyze preperation and writing phases of a short film in terms of gender relations. The script Killjoy (Oyunbozan) is written by Ömer Özdinç who has been studying in Film and Drama Master?s Program. Study is not a gender study qualified with social science arena or informational document that explain gender studies; on the contrary it is a study of a script come into being as a result of reading implications, experiences, observations of a writer who selected gender as context. It is inevitable not to use a subjective language because observations and experiences imply subjectivity. Consequently, one should consider that this study presents a self-reflexive recording of a writing experience rather than being a document of an analytical study of a script. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Oyunbozan adlı kısa film senaryosunun toplumsal cinsiyet bağlamında yazım süreci | |
dc.title.alternative | The writing process of the short film ?Killjoy? in terms of gender relations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Scriptwriting | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Short film | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Scenario | |
dc.identifier.yokid | 381843 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 277341 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |