Show simple item record

dc.contributor.advisorKorkmaz Devrani, Tülay
dc.contributor.authorAtalay, Akin
dc.date.accessioned2020-12-04T08:04:50Z
dc.date.available2020-12-04T08:04:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/64096
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı bir stratejik yönelim olan marka yönelimi, marka vatandaşlık davranışı ve işletme performansı arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu çalışmada aynı zamanda marka yöneliminin marka performansı üzerindeki etkisi ve marka performansının finansal performans üzerindeki etkisi de incelenmiştir. Özellikle pazarlama ve satış alanında istihdamın yoğun olduğu sağlık sektörüne odaklanılmıştır. Araştırmada 230 katılımcıya anket uygulanmış, 219 katılımcının anket sonuçları değerlendirmeye alınmıştır. Çalışmada yapılan analizlere göre marka yöneliminin marka vatandaşlık davranışı üzerinde olumlu etkisi olduğu bulunmuştur. Ayrıca marka performansının finansal performans üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Marka vatandaşlık davranışı ile marka performansı arasında anlamlı bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre marka vatandaşlık davranışının sadece `Markaya Duyulan Heyecan` alt boyutunun marka performansı üzerinde anlamlı etkisi olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the relationship among brand orientation, brand citizenship behaviour and corporate performance. This study also observes the the effect of brand orientation on brand performance and the effect of brand performance on financial performance. Healthcare industry was chosen as a focal point due to its high sales and marketing employment rate. Questionnaires were distributed among 230 participants and 219 answered questionnaires were usable for the research. According to the statistical analysis, it has been manifested that brand orientation has a significant effect on brand citizenship behaviour. Also it has been observed that brand performance has an effect on financial performance as well. There was no relationship between brand citizenship behaviour and brand performance. Our findings demonstrated that only `Brand Enthusiasm` dimension of brand citizenship behaviour has a significant effect on brand performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka yönelimi, marka vatandaşlık davranışı ve işletme performansı arasındaki ilişki: Sağlık sektörü üzerine bir analiz
dc.title.alternativeThe relationship among brand orientation, brand citizenship behaviour and corporate performance: An analysis of healthcare industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-02
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarket orientation
dc.subject.ytmCustomer orientation
dc.subject.ytmBrand orientation
dc.subject.ytmMarket orientation
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmFirm performance
dc.subject.ytmHealth sector
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmUse of trademark
dc.subject.ytmFinancial performance
dc.identifier.yokid10234684
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538457
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess