Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Müberra
dc.contributor.authorYing, Murat
dc.date.accessioned2021-05-08T08:04:46Z
dc.date.available2021-05-08T08:04:46Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640750
dc.description.abstractGünümüzde tüketiciler zamanlarının çoğunu internet başında geçirmektedirler. Bu durum satın alma kararlarını verme aşamalarında sosyal medyayı da göz önünde bulundurmalarını doğurmuştur. İnternette yaşanan gelişmeler tüketicileri hızla sosyal medyanın içine çekmektedir. Hatta internet kanalıyla tüketiciler hem içerik oluşturmaya başlamışlar hem de tecrübelerini sosyal çevreleriyle paylaşma imkanı bulmuşlardır. Tüm markalar oluşan bu yeni medya düzeninin ve yeni kültürün doğasını kavramaya çalışmaktadırlar. Zira bu değişime uyum sağlamayanlar yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalmaktadırlar.Bu nedendir ki günümüz işletmeleri sosyal medya yoluyla pazarlama, tanıtım ve reklam faaliyetlerine hız kazandırmışlardır. Şirketlerin sosyal medya takip departmanlarının önemi her geçen gün artmıştır.Bu araştırmamda, pazarlama faaliyetlerinin, sosyal medya üzerinden nasıl yürütülmesi gerektiğinin cevabını aradım. Bu amaçla birinci bölümde sosyal medyayı açıkladım. İkinci bölümde ise pazarlama ve viral pazarlama konularını işledim. Üçüncü bölümde ise, hem sosyal medyanın pazarlama üzerindeki etkilerini hem de sosyal medya platformunu pazarlamada etkin olarak kullanan sektörleri araştırdım.Bulgularım sonucunda 2006 yılı sonrası hızlanan e-ticaretin artık günümüzde yerini f-ticaret'e bırakmaya başladığı sonucunu buldum. Tüketicilerin firmaların resmi web siteleri yerine, firmaların Facebook ve Twitter uzantılarını tercih ettiğini gördüm. Elde ettiğim sonuçlara göre, ülkemizde de ?pazarlama konusunda sosyal medya platformları etkindir? tezini doğrulayan niteliktedir.
dc.description.abstractToday?s customers are now spending most of their time on the internet for their purchasing decisions. Web 2.0 technology?s making the internet more social and the consumers? creating the content has accelerated the pace of development even more. People have started to generate content as a publisher on the internet and they have the opportunity to share them through the social networks. A new media has been emerged as a result of these developments and it is called as `social media? through which consumersnow are spending their time, and taking into consideration of this channel when making purchasing decisions.That is why, today?s businesses have also beenforced to move their advertisement activities to this new media. When considering apromotional campaign, it is required to be conducted within the framework of marketing communications. While many of today?s businesses are using this new media, they ignore the fact that it should be implemented in both marketing and communication disciplines. In my research, I tried to answer how marketing activities should be conducted through using social media. For this purpose, I aimed at explaining social media in the first chapter. In the second chapter, I explained the subject of marketing and viral marketing. In the third section, I studied effective use of social media marketing platform in various sectors together with the impact of social media marketing.As a result of the findings, I found that e-commerce has been accelerating after 2006 and has been taken over by f-commerce. Nowadays, firms prefer to use Facebook and Twitter instead of official websites of companies. According to my results, in Turkey which is an emergent market, `social media platforms are active in both marketing and marketing communications` confirming my anticipated proposition.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medya platformları üzerinden pazarlama, bu mecrayı etkin kullanan sektörler
dc.title.alternativeMarketing by social media network, the sectors that use this media actively
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.identifier.yokid431361
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308471
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess