Yeni Medya dolayımlı eğitim ortamında Fatih Projesi öğretmenlerinin pedagojik uygulamalarının uluslararası öğretmen standartları ile karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Akser, Ali Murat | |
dc.contributor.author | Çağlar, Eda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:04:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:04:44Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640726 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Yeni Medya dolayımlı eğitim ortamında ülkemizde uygulanmakta olan Fatih projesi pilot uygulama öğretmenlerin pedagojik uygulamalarının uluslararası eğitim teknolojileri öğretmen standartlarında yer alan öğretmen özeliklerine ne ölçüde uyumlu olduğunu belirlemek amaçlanmıştır. Bu bağlamda Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün koordinasyonunda, Fatih Projesi pilot uygulamasına dahil edilen 17 ildeki 57 okulda proje kapsamındaki yeni medya teknolojileri kullanan 1005 öğretmene projenin pilot uygulamasını değerlendirmesine yönelik olarak hazırlanan 162 maddelik anketten seçilen sorular üzerinden, uluslararası eğitim teknolojileri standartlarıyla ilgili olanlar; değişkenleri temel alınarak verileri analiz edilmiş, öğretmenlerin anketlere verdikleri cevapların ortalama, standart sapma, sıklık ve yüzde değerleri tespit edilip karşılaştırmalı betimsel analizi SPSS 20 programından yararlanılarak toplu olarak yapılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin Fatih projesiyle ilgili verdikleri yanıtların ne ölçüde standartlarla uyum teşkil ettiği yordanmıştır. Araştırma bulguları toplu olarak değerlendirildiğinde, öğretmenlerin uluslararası eğitim teknoloji standartlarına yönelik pedagojik uygulamalarının, öğrencilere tutum ve davranış boyutunda model olarak teşvik etmede kısmi eksiklikler olduğunu saptamaktadır.Bu çalışma sonucunda şu öneriler ortaya çıkmaktadır; özellikle öğretmenlerin yerel, toplumsal ve sosyal kavramları ve gelişmekte olan dijital kültürdeki sorumluluk değerleri ile etik ve yasal davranışı sergilemeleri üzerinde farkındalık arttırılmalıdır. Ayrıca, Fatih projesi kapsamında öğretmenlere sağlanan dijital araç ve kaynakların özelliklerinin standartlara ve ihtiyaçlara uygun biçimde güncellendikten sonra öğretmenlere sunulmalıdır. Öğretmenlerin bu araçları kullanarak standartlara uygun biçimde meslektaşlarıyla işbirliği yapma, teknoloji ile geliştirilmiş öğrenme ortamları geliştirme, öğrencilerin öğrenmelerini geliştirme ve becerilerini artırmak amacıyla yeni teknoloji destekli hizmetiçi eğitim programlarının ve uygulama modellerinin geliştirilmesi gerekmektedir. Böylelikle; teknolojinin eğitimde pedagojik uygulamalara bir alternatif olarak dahil edilmesi vizyonunu gösteren öğretmenler, paylaşımcı karar verme mekanizmalarında, topluluk oluşumunda rol almaları teknoloji becerileri ve liderlik becerilerinin gelişimini sağlayarak, öğrencilerin bireysel yaşam deneyimlerinde model oluşturacaktır. Toplumun kendini yenileme gereklilik ve etkililiğinde bu standartların varlığı, dijital ekosistemin şeffaf sınırlarını belirleyecek, bilginin yapılandırılarak ve gelişen teknolojiler ile anlamlandırılarak davranışa dönüşümünü hızlandıracaktır.Bu çalışmada eş zamanlı ISTE-NETS?T standartlarına uyumlu biçimde kendi standartlarımızı oluşturmada vizyoner bir bakış açısı katkısı da sağlamak hedeflenmektedir.Anahtar Kelimeler: Yeni Medya, Fatih Projesi, Uluslararası Eğitim Teknolojileri Öğretmen Standartları-ISTE/NETS?T, Dijital Öğreme, Bilgi ve İletişim Teknolojileri. | |
dc.description.abstract | The objective of this research is to determine the level of compliance between the traits of teachers arising with the use of new technology in new media oriented education environment within the scope of the biggest teachnologic Project in Turkey called Fatih and what international society for eduacational teacher technology standards indicate. For this purpose, opinions of teachers working for Fatih Project have been compared with specifications indicated on education technology standards for teachers(ISTE). Within the framework of the study,Through the coordination of Innovation and Education Technology General Directorate, 1005 teachers who are using the new technology in 57 schools located in 17 cities have been asked to fill in an online survey composed of 162 articles to which has been prepared together with lecturers of Ataturk University to Express their opinions. Survey questions and variables have collectively been analized SPSS 20 software by the department of Computer and Education of Teaching Technology in Ataturk University. For articles, which are determined to be directly associated with ISTE standards, average, deviation, frequency and percentages of data relating to survey questions and variables have been calcuated and comparatively analyzed to determine the level of compliance between the answers and ISTE standards.Results of this analysis reflect the opinions of teachers about how much the learning and teaching process and personally themselves have been affected by innovations arising with Fatih Project. These results also show teachers? opinions about the objectives and frequency of using the new media tools relating to Fatih Project.This study includes the proposals and expectations about how to harmonize teacher traits with ISTE standards on the following periods. To summarize, awareness of teachers about local concepts, social concepts, meaning of responsiblities on digital world, unethical and illegal behaviours should be increased. As a result, teachers who are visioning the use of technology for education as an alternative to pedagogic applications will be role models for personal lives of students by encouraging shared decision making mechanisms, enabling the improvement of collective, technological and leadership skills. Within the requirement of societies to regenerate and be effective, the existence of these standards will determine the transparent boundaries of digital ecosystem and speed up formation of and giving meaning to data as well as conversion of information to behaviour.This study also targets a visionaire perspective about the formation of national standards complying with ISTE-NETS?T.Keywords: New Media, Fatih Project, International Society of Teacher Education Standards-ISTE/NETS?T, Digital Learning, Information and Communication Technology. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yeni Medya dolayımlı eğitim ortamında Fatih Projesi öğretmenlerinin pedagojik uygulamalarının uluslararası öğretmen standartları ile karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The comparison of Fatih Project teachers? pedagogical applications in New Media oriented education environment with International Teacher Standards | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yeni Medya Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Fatih Project | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational tools | |
dc.subject.ytm | Standards | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | New media | |
dc.subject.ytm | Media | |
dc.subject.ytm | Pedagogy | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.identifier.yokid | 441190 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319737 | |
dc.description.pages | 173 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |