The post Haraway Cyborg in the society of enjoyment
dc.contributor.advisor | Soysal, Levent | |
dc.contributor.advisor | Eyüboğlu, Selim | |
dc.contributor.author | Turgut, Özge | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:04:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:04:43Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640714 | |
dc.description.abstract | Sayborg teknolojik konturlar içerisinde yeniden tanımlanan özne için kullanılan bir metafor ola gelmiştir. Donna Haraway'in Sayborg Manifesto'su farklı düşünce pratiklerinde yer bulan sayborg çalışmaları için kült bir metin olarak kabul edilir. Yeni medya teknolojileri döneminde, yeni öznellik artan bir biçimde sayborg olarak tanımlanmaktadır. Dolayısıyla bu çalışma Haraway sonrası sayborgu güncel öznelliği tartışmak üzere bir metafor olarak, Haraway'in sayborgu ile farklılıkları ve benzerlikleri üzerinden tanımlamaya çalışmaktadır. 2000 sonrası üretilmiş çeşitli sayborg sinema ve televizyon dizilerinin incelenmesi ile bu tez sayborglaşmamızın eğlence toplumunun adeta bir yan ürünü olduğunu tartışmaktır. Eğlence toplumu ve sayborg arasındaki simbiotik ilişki Todd McGowan ve Slovaj ?i?ek gibi Lacancı toplum eleştirileri ışığında tartışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Cyborg has always been a metaphor of a subject in the world that is defined in technological contours. Donna Haraway's Cyborg Manifesto has been accepted as cult text in cyborg studies from different realms of thought. In the era of new media technologies the ?new subjectivity? is increasingly defined as cyborg thus this thesis aims to define the post Haraway cyborg as a metaphor to discuss the contemporary subjectivity due to its similarities and differences from Haraway's cyborg. While analyzing numbers of cyborg films and television series produced after 2000, this thesis argues that our cyborgization is a byproduct of the society of enjoyment. This symbiotic relation between cyborg and the society of enjoyment has been discussed in the light of the Lacanian cultural critics like Todd McGowan and Slovaj ?i?ek. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | The post Haraway Cyborg in the society of enjoyment | |
dc.title.alternative | Eğlence toplumda Haraway sonrası Sayborg | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Lacan, Jacques | |
dc.subject.ytm | Haraway, Donna | |
dc.subject.ytm | Cybernetics | |
dc.subject.ytm | Television serials | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Subjectivity | |
dc.subject.ytm | Subject | |
dc.subject.ytm | Entertainments | |
dc.subject.ytm | Cyborg | |
dc.subject.ytm | Zizek, Slavoj | |
dc.identifier.yokid | 444318 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319728 | |
dc.description.pages | 54 | |
dc.publisher.discipline | İletişim Bilimleri Bilim Dalı |