Show simple item record

dc.contributor.advisorSoysal, Levent
dc.contributor.advisorEyüboğlu, Selim
dc.contributor.authorTurgut, Özge
dc.date.accessioned2021-05-08T08:04:43Z
dc.date.available2021-05-08T08:04:43Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640714
dc.description.abstractSayborg teknolojik konturlar içerisinde yeniden tanımlanan özne için kullanılan bir metafor ola gelmiştir. Donna Haraway'in Sayborg Manifesto'su farklı düşünce pratiklerinde yer bulan sayborg çalışmaları için kült bir metin olarak kabul edilir. Yeni medya teknolojileri döneminde, yeni öznellik artan bir biçimde sayborg olarak tanımlanmaktadır. Dolayısıyla bu çalışma Haraway sonrası sayborgu güncel öznelliği tartışmak üzere bir metafor olarak, Haraway'in sayborgu ile farklılıkları ve benzerlikleri üzerinden tanımlamaya çalışmaktadır. 2000 sonrası üretilmiş çeşitli sayborg sinema ve televizyon dizilerinin incelenmesi ile bu tez sayborglaşmamızın eğlence toplumunun adeta bir yan ürünü olduğunu tartışmaktır. Eğlence toplumu ve sayborg arasındaki simbiotik ilişki Todd McGowan ve Slovaj ?i?ek gibi Lacancı toplum eleştirileri ışığında tartışılmıştır.
dc.description.abstractCyborg has always been a metaphor of a subject in the world that is defined in technological contours. Donna Haraway's Cyborg Manifesto has been accepted as cult text in cyborg studies from different realms of thought. In the era of new media technologies the ?new subjectivity? is increasingly defined as cyborg thus this thesis aims to define the post Haraway cyborg as a metaphor to discuss the contemporary subjectivity due to its similarities and differences from Haraway's cyborg. While analyzing numbers of cyborg films and television series produced after 2000, this thesis argues that our cyborgization is a byproduct of the society of enjoyment. This symbiotic relation between cyborg and the society of enjoyment has been discussed in the light of the Lacanian cultural critics like Todd McGowan and Slovaj ?i?ek.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleThe post Haraway Cyborg in the society of enjoyment
dc.title.alternativeEğlence toplumda Haraway sonrası Sayborg
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLacan, Jacques
dc.subject.ytmHaraway, Donna
dc.subject.ytmCybernetics
dc.subject.ytmTelevision serials
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmSubjectivity
dc.subject.ytmSubject
dc.subject.ytmEntertainments
dc.subject.ytmCyborg
dc.subject.ytmZizek, Slavoj
dc.identifier.yokid444318
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319728
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess