The analytical and experimental investigation of force generation on V profile clamp
dc.contributor.advisor | Parlar, Zeynep | |
dc.contributor.author | Kayacik, Erkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:04:39Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:04:39Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640664 | |
dc.description.abstract | Günümüzde boru bağlantı elemanı olarak sıklıkla karşılaştığımız V kelepçeler II. Dünya Savaşı sırasında Marmon şirketi tarafından icat edilmiştir. İlk olarak NASA tarafından boşalan yakıt deposu bölümlerinin uzay mekiğinden ayrıştırıcı sistem olarak kullanılmıştır. Aynı sistem, Japonya'ya atılan atom bombalarının taşıyıcılardan serbest bırakılması için de kullanılmıştır. 1970'li yıllarda Marmon şirketi, V kelepçelerin tasarımını sivil endüstriyel uygulamalar için basitleştirmiş ve bantlı V kelepçe ismiyle piyasaya sunmuştur.Günümüzde V kelepçeler, hızlı montaj ve kompakt tasarım avantajları nedeniyle pompa, filtrasyon, çeşitli boru iletim hatları, egzoz ve hava emiş sistemleri gibi birçok uygulamada yaygın olarak kullanılmaktadır.Özellikle otomotiv sektöründe sıkılaşan emisyon standartları, çeşitli egzoz gazı kontrol ve hava emiş sistemlerini ortaya çıkarmıştır ve bu sistemler motor kompartımanını oldukça kalabalıklaştırmaktadır. Ayrıca artan üretim adetleri ve montaj maliyetleri de montaj süresinin kısaltılmasını gerektirmektedir. Bu nedenlerle uzun yıllardır turbo, egzoz ve hava emiş sistemi bağlantılarında kullanılmakta olan 2 ya da 3 civatalı flanş bağlantıları yerini tek bir civatanın kullanıldığı ve çok daha az yer kaplayan V kelepçe bağlantılarına bırakmaya başlamıştır. Tez kapsamında otomotiv sektöründe kullanılan V kelepçeler işlenecektir. Birinci bölümde literatür araştırması yapılacak ve yapılan çalışmalar özetlenecektir.İkinci bölümde V kelepçeler, tasarım çeşitleri ile detayları ve uygulama alanları ile çalışma koşulları açıklanacaktır.Üçüncü bölümde bantlı V kelepçeler için civata kuvveti hesabı, radyal kuvvet oluşumu ve radyal kuvvetin eksenel yüke dönüşümü işlenecektir. Ayrıca bantlı V kelepçeler için geliştirilen hesap teorileri V profil kelepçelere uygulanacaktır.Dördüncü bölümde ise mevcut hesap modellerine, malzeme kalınlığı V kesitteki elastik deformasyon etkisi olarak dahil edilecektir. Beşinci bölümde doğrulama testleri ve sonuçları anlatılacak. Test sonuçları, oluşturulan kuvvet oluşum teorileriyle karşılaştırılacaktır.Tez çalışmasına bir bütün olarak bakıldığında bu zamana kadar sadece bantlı V kelepçeler için yapılmış akademik çalışmaların V profil kelepçelere uygulanması ve literatüre kazandırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca yüksek sıcaklıkta kullanılan V profil kelepçe tasarımlarındaki kafa teması ile V kesitteki elastik şekil değişiminin kuvvet oluşumu üzerindeki etkileri incelenerek mevcut hesap modellerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. | |
dc.description.abstract | V clamps are widely used in many industries as a pipe coupling fasteners, invented during World War II by the Marmon Corporation for use in the aircraft and aerospace industries. The V clamp was firstly used by NASA as a spacecraft separation system. Then, U.S. Army used Marman clamp to secure and to release the atomic bombs during transport at the end of the Second World War. In 1970s, Marman clamps transferred to civil industrial applications from military applications, called as V band clamp. Nowadays, V clamps have been widely used in a variety of applications including pumps, filtration, transfer pipe lines, exhaust and air intake systems due to its effective quick assembly and compact design advantages. Especially, in automotive industry, engine bay is getting more crowded because of emission reduction systems in exhaust line and air intake systems. In addition, increased production volumes and assembly costs require quick assembly on joints. So, the limited assembly space, quick assembly and weight saving requirements are increasing the usage of V clamps instead of traditional 2 or 3 bolted flange joints. Because only a bolt tightening is required to secure the V clamp joints, in contrast at least 2 or 3 bolts to be tighten in bolted flange joints. Ease of handling of V clamp assembly saves remarkable assembly time in assembly line. In addition to time saving, compact design of the V profile joints provides significant weight and assembly space savings.In this thesis, V clamps used in automotive industry are studied. In first chapter, academic literatures and studies will be reviewed and summarized.In second chapter, V clamps, design types, application areas with working conditions will be explained in detail.In third chapter, screw force calculation, radial force generation and axial force transmission on V band clamps will be studied. Also, V band clamp force theories will be implemented on V profile clamps. In forth chapter, material thickness effect will be added in actual theories as elastical deformation impact on V section of V profile clamp. In fifth chapter, the validation tests will be presented and the test results will be explained. Also, the test results will be compared with the generated theories.All the academic studies are based on V band and Marman clamps. The aim of this thesis is to create and implement force generation theories on V profile clamps by using actual V band clamp theories. And also, head touching effect in high temperature V profile clamp design with elastical deformation impact in V section will be investigated and the actual force generation theories will be developed further with these effects. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | The analytical and experimental investigation of force generation on V profile clamp | |
dc.title.alternative | V profil kelepçede kuvvet oluşumunun analitik ve deneysel incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10074531 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 398081 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |