Show simple item record

dc.contributor.advisorSpence, Louise
dc.contributor.authorÖzten, Nilgün
dc.date.accessioned2021-05-08T08:04:35Z
dc.date.available2021-05-08T08:04:35Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640621
dc.description.abstractBelgesel filmlerde geçmiş deneyimlerini anlatan öznelerin varlığındaki yükseliş kendi tarihlerini oluşturma süreçlerine olan katılımlarına işaret ediyor. Tezim kapsamında, öznelerin kişisel hikayelerini sahnelediği ve/veya anlattığı belgesel filmlerde yönetmenlerin uyguladığı biçimsel yöntemleri inceleyerek bu öznel alanı araştıracağım. Patricio Guzmán'ın Nostalgia for the Light (2010), Boglárka Edvy (canlandırmacı) ve Sándor Silló'nun (yönetmen) Diary Film: I was 12 in '56 (2006) ve Péter Forgács'ın The Notebook of a Lady (1994) adlı belgesel filmlerinde uyguladıkları estetik stratejiler üzerine odaklanarak, bu stratejilerin yönetmenlerin estetik ve politik yaklaşımlarını gösterme şekillerini ve tarihin bilgisini nasıl biçimlendirdiklerini tartışacağım. Bu yönetmenlerin, bir disiplin olarak tarihin geleneksel varsayımlarına meydan okuduğunu ve geçmişin temsiline yönelik olasılıkları işaret ettiğini öne sürüyorum. Öznelerin anı ve anımsamalarından geçmişin temsilleri olarak yararlanarak, tarih ve bellek arasındaki ilişkiye başvuruyorlar.
dc.description.abstractThe growing presence of subjects narrating their lived experiences in documentaries implies their involvement in the making of their own histories. This thesis explores this subjective dimension by examining the formal methods employed by filmmakers in documentaries in which personal stories are performed and/or narrated by subjects. To this end, I will focus on the aesthetic strategies employed in three documentary films, Nostalgia for the Light (2010) by Patricio Guzmán, Diary Film: I was 12 in '56 (2006) by Boglárka Edvy (animator) and Sándor Silló (director), and The Notebook of a Lady (1994) by Péter Forgács, in order to elaborate how these strategies manifest the filmmakers? aesthetic and political approaches and form the basis of historical knowledge. I suggest that these filmmakers challenge conventional assumptions of historical discourse and refer to other possibilities for representing the past. Drawing on the memories and recollections of subjects as representations of the past, they invoke the relationship between history and memory.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleVisualizing the past in three documentary films
dc.title.alternativeÜç belgesel filmde geçmişin görselleştirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMemory
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmDocumentary film
dc.subject.ytmDocumentaires
dc.subject.ytmVisualization
dc.subject.ytmMemoirs
dc.subject.ytmHistory
dc.identifier.yokid465190
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327621
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess