Show simple item record

dc.contributor.advisorAkser, Ali Murat
dc.contributor.authorSüzgün, Semra
dc.date.accessioned2021-05-08T08:04:31Z
dc.date.available2021-05-08T08:04:31Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640578
dc.description.abstractİnternetin gelişmesiyle ortaya çıkan sosyal ağlar, insanların etki alanlarını geliştirip, değiştirmiştir. Doğal olarak kurumsal markalar içinde sosyal ağlarda olmak, tüketici kazanımı ve imajını doğru yönlendirmek adına bir çekim merkezi oluşturmaktadır. Kurumsal markaların bu sayede eski imajlarını değiştirmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Bu araştırmada, Türkiye? deki kurumsal markaların, sosyal ağlardaki imaj yöntemlerini için neler yapmaları gerektiğini inceledim. Sonuç olarak; kurumların değişen imajlarının insan odaklı olarak geliştiğini ve gerçekleştirecekleri tüm faaliyetlerinin tüketici odaklı kurgulanması gerektiğini sapladım. Kurumsal markaların sosyal ağlarda varolmasını, samimiyet ve şeffaf olmasıyla ilgili olup, iletişimini doğru ve planlı adımlarla kurgulamasını gerektirdiğini gözlemledim.Anahtar Kelimeler: Kurumsal marka, Sosyal ağlar, Twitter, Facebook, İmaj, İmaj çalışmaları.
dc.description.abstractSocial networks which have come on the screen as the internet developed, have developed and changed the zone of influence of people. Naturally, also for institutional brands, being in social networks makes up a center of attraction in order to gain customers and orient their public opinion. Thanks to this, it has become inevitable for institutional brands to change their older images. In this research, I surveyed what the institutional brands in Turkey have to do for their image methods in social networks. Eventually, I determined that the changing images of institutions develop human-focused and the institutions have to fix all the activity which they will realize consumer-focused. I observed that the existence of institutional brands in social networks is related to their sincerity and being transparent and it is required that their communication has to be planned right and with planned steps.Key words: Corporate brand, Social networks, Twitter, facebook, Image, Image Studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye` deki kurumsal marka imajlarının sosyal ağlar üzerinden yönetimi
dc.title.alternativeManagement of the corporate brand images in Turkey over social networking
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYeni Medya Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand management
dc.subject.ytmCorporation image
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmTwitter
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand image
dc.identifier.yokid10000927
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid331934
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess