dc.contributor.advisor | Akser, Ali Murat | |
dc.contributor.author | Ünal, Özüm | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:04:30Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:04:30Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640558 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma son yıllarda hayatlarımıza giren yeni teknolojilerdeki hızlı değişim ışığında teknoloji, vücut ve toplumsal cinsiyet konuları üzerine disiplinlerarası eleştirel ve kuramsal bir söylem oluşturmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda, bu araştırma kadın bedeni yaklaşımlarını (feminist eleştiri, teknoloji çalışmaları ve posthuman yöntemleri) baz alarak, yeni doğum teknolojilerinin hamilelik ve hamile kadın bedeni söylemi üzerindeki etkilerini yeni bir kuramsal karma teori üretimi üzerinden tartışmaktadır.Sinemada hamilelik,beden temsilleri, kültürel anlamların kurgulanması ve arka plandaki güç ilişkilerinin incelenmesi açısından geniş kaynak sunan bir alandır. Özellikle, Hollywood sinemasında benzer temalar pek çok kez işlenmiş akademik alanda yankı bulmuş ve referans kitaplarıyla desteklenmiştir. Bağımsız sinemanın bir çok yönde alışılagelmiş sinema anlatısına yeni anlamlar kattığı düşünüldüğü ve yeni ideolojiler sunabildiğine inanıldığından bu çalışmada hamilelik konusuyla ilgili de yenilikçi olup olmadığına yer verilmiştir. Yeni doğum teknlojileri insanoğlunun geleceği ile birebir ilgili olduğu için ortaya çıkan temsilleri çözümlemek için 21. yüzyıl bağımsız bilimkurgu sinemasından örnekler seçilmiştir. Tahlil edilen filmler Michael Winterbottom?un yönettiği Code 46 (2003), Alfonso Cuarón?un yönettiği Children of Men (2006) ve Vincenzo Natali?nin yönetmeliğini üstlendiği Splice (2009) dir.Anahtar Kelimeler: Beden, Toplumsal Cinsiyet, Abject, Hamilelik, 21. yy. Bağımsız Bilimkurgu Sineması | |
dc.description.abstract | In this dissertation the themes of technology, body and gender relations in the context of the new technologies have been pursued to create a mutimediated or hybrid theory that involves the discussion of different critical and theoretical approaches to female bodies with particular emphasis on the maternal bodies, and accordingly, involves the analysis by taking into account the 21st century independent science fiction films. This study explores the representations of the new reproductive technologies by examining: first, a theoretical framework for the new reproductive technologies that merge both feminist criticism, body theories and, as well as, posthuman methodologies in a theoretical hybrid (building mainly on the works of theorist Julie Kristeva, Judith Butler, Mary Anne Doane, Anne Balsamo, Donna Haraway); second, the ways in which the new reproductive technologies have been deployed in techno-scientifically oriented cultural settings of the 21st century independent science fiction cinema; and finally, three independent science fiction films from the first decade of the 21st century that each considers the role of new reproductive technologies and fecundity as a central part of its narrative and are studied through the actions of the main mothering/maternal characters. Because the purpose of this study is to examine the new reproductive technologies in posthuman world, claiming that the maternal bodies bring the issues of representation, the constructions of cultural meaning and the analysis of power relations foreground, consequently, science fiction cinema is taken into account since it is considerably concerned with female body, particularly with the ?body of the mother? and the implications technology has for reproduction than with its ability to produce new forms (androids/ cyborgs). These works include Michael Winterbottoms Code 46 (2003), Alfonso Cuaróns Children of Men (2006), and Vincenzo Natalis Splice (2009).Keywords: Body, Gender, Abject, Fecundity, the 21st Century Independent Science Fiction Cinema | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Technology, body and gender: The representations of new reproductive technologies in the twenty-first century independent science fiction cinema | |
dc.title.alternative | Teknoloji, beden ve toplumsal cinsiyet: Yeni doğum teknolojilerinin 21. yüzyıl bağımsız bilimkurgu sinemasında temsilleri | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | 21. century | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Body | |
dc.subject.ytm | Science-fiction | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.identifier.yokid | 10001606 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 331937 | |
dc.description.pages | 212 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |