Yakın dönem Türk sinemasında varoluşçuluk ve yabancılaşma
dc.contributor.advisor | Akser, Ali Murat | |
dc.contributor.author | Nas, İrem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:04:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:04:28Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640529 | |
dc.description.abstract | 20. yüzyıl insanının en büyük problemlerinden olan yabancılaşma sorununun, incelenecek yakın dönem Türk sineması örneklerinde varoluşçu felsefe açısından nasıl yorumlandığı, ne şekilde kurgulandığı ve akımın yabancılaşmayı gösterme bağlamında etkilerinin son dönemde yoğunluk kazanmasının nedenlerini ortaya koymak çalışmamın amacı olacaktır.Tez çalışmasının birinci bölümünde kavram olarak varoluşçuluk ve varoluşçu felsefe akımı içindeki yabancılaşma tanımlarına değinilecek, ikinci bölümde varoluşçuluğun dünya ve Türk sinemasındaki etkilerine yer verilecektir. Üçüncü bölümde de Türk sinemasının üç genç yönetmeninin filmi (Semih Kaplanoğlu/Meleğin Düşüşü, Özcan Alper/Sonbahar, Seren Yüce/Çoğunluk) varoluşçu izlekler açısından incelenecektir.Anahtar Kelimeler: varoluşçuluk, yabancılaşma, Türk sineması | |
dc.description.abstract | Stating how the alienation problem, which is one of the biggest problems of twentieth century people, is deciphered, edited and the reasons of the increase at the effects of showing the alienation by the trend, with a point of existential philosophy view in the Turkish movies which are going to be analyzed, will be the goal of this disseration.At the first section; the consept of existentialism, definitions of alienation in existential philosophy; at the second section the effects of existentialism on the World cinema and Turkish cinema will be mentioned, at the third section; the movies of three young directors of Tukish cinema (Semih Kaplanoğlu/Meleğin Düşüşü, Özcan Alper/Sonbahar, Seren Yüce/Çoğunluk) will be analysed in manner of existentialsit foreshadows.Keywords: existentialism, allienation, Turkish cinema | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Yakın dönem Türk sinemasında varoluşçuluk ve yabancılaşma | |
dc.title.alternative | Existentialism and alienation recent cinema of Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Alienation | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.subject.ytm | Existentialism | |
dc.identifier.yokid | 10016231 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 337737 | |
dc.description.pages | 57 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |