Büyülü Gerçekçilik akımının edebiyattan tiyatro uyarlanması: Yüzyıllık Yalnızlık romanından esinlenerek yazılan 100 oyununu reji denemesi
dc.contributor.advisor | Günsür Yüceil, Zeynep Sirel | |
dc.contributor.author | Önder, Şenol | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:04:27Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:04:27Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640524 | |
dc.description.abstract | Film ve Drama Bölümü Yüksek Lisans Programında yönetmenlik eğitimi gören Şenol Önder tarafından romanda Büyülü Gerçekçilik akımının tiyatroya uyarlanması ele alınıp, Yüzyıllık Yalnızlık Romanından esinlenerek yazılan ?100? oyunun reji denemesi yapılmıştır. Performansa ve araştırmaya dayalı bu tez, süreç analizi, Büyülü Gerçekçilik akımın tüm ana hatlarını anlatmakla beraber, bu akımın öncülerinden Gabriel García Márquez?in ve Yüzyıllık Yalnızlık Romanının detaylı incelenmesini yapıp, bu romandan esinlenerek yazılan ?100? oyunun reji aşamasında, Büyülü Gerçekçilik akımının, oyunun dramaturgisi ve sahnelenmesinde nasıl etkin olduğunu anlatmıştır. Tez, oyunun sahnelenmesi ve Büyülü Gerçekçiliğin rejiye etkisi üzerine kuruludur.Anahtar kelimeler: Büyülü Gerçekçilik, Latin Edebiyatı, Gabriel García Márquez, Yüzyıllık Yalnızlık, ?100? oyunu. | |
dc.description.abstract | The adaptation of Magical Realism Movement from Literature to Theatre was studied and Experimental staging of the play ?100? which is inspired from the novel called One hundred years of solitude - was performed by Şenol Önder who has been studying directing at the Masters Degree Program in The Film and Drama Department. The thesis process analysis - which is based on performance and research -explains all main characteristics of the experimental theater and the magical realism movement; and it also makes detailed analysis of the novel called ?One hundred years of solitude? which was written by Gabriel García Márquez. It also explains how the magical realism movement was effective when the dramaturgy and staging process was performed of the play called ?100? which was inspired from the novel. The thesis is based on staging of the play and the effect of the Magic Realism over directing.Key words: Magical Realism, Latin Literature, Gabriel García Márquez, One Hundred Years of Solitude, and The play called ``100 ? | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Büyülü Gerçekçilik akımının edebiyattan tiyatro uyarlanması: Yüzyıllık Yalnızlık romanından esinlenerek yazılan 100 oyununu reji denemesi | |
dc.title.alternative | The adaptation of magical realism movement from literature to theatreexperimental staging of the play ?100? which is inspired from the novel called one hundred years of solitude | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Film ve Drama Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.subject.ytm | Theater plays | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Magical realism | |
dc.identifier.yokid | 10014220 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 337743 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |