Show simple item record

dc.contributor.advisorBehlil, Melis
dc.contributor.authorKartal, Esma
dc.date.accessioned2021-05-08T08:04:26Z
dc.date.available2021-05-08T08:04:26Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640518
dc.description.abstractBu tez çağdaş Amerikan sinemasında ?bromantic? komedi olarak isimlendireceğim yeni bir eğilimi incelemektedir. Muazzam ölçüde vücut mizahı kullanımları ve sıradan Amerikan erkeği tasvirleriyle diğer komedi filmlerinden ayrılan bu filmler özellikle 2000li yılların başından beri artarak görülmektedir. Bu tür filmler eş-sosyal etkileşime, ya da ?bromance? temasına odaklandıkları gibi, heteroseksüel ilişkilere de yer verir. Oldukça yeni bir tür olması nedeniyle, çok az akademik çalışmaya konu olmuştur. Bu türe birçok farklı isim verilmiş olmasına rağmen, bunlar tek ortak noktaları ?bromance? teması olan farklı türlerden çeşitli filmleri içermektedir. Tez boyunca Knocked Up, Superbad, Crazy, Stupid, Love., Funny People, I Love You, Man, ve The 40 Year Old Virgin gibi filmler bu türün özelliklerine sahip olarak nitelendirilir ve ?bromantic? komedi yeni bir alt-tür olarak tanımlanır. Bu alt-türün belirleyici niteliklerini tespit ederken de ağırlıklı olarak tür kuramından faydalanır. Söz konusu komediler özellikle erkek karakterleriyle ön plana çıktığı için, filmlerdeki erkek karakterlerin genel özellikleri ve birbirleriyle ilişkileri detaylı olarak incelenir. Tezimdeki asıl amacım ?bromantic? komedileri belirgin kadın karakterleri olmayan yukarıda bahsi geçen filmlerden ayırmaktır; zira ?bromantic? komedilerde heteroseksüel romansın ne denli önemli rol oynadığı açıktır. Dolayısıyla ?bromantic? komedi hem romantik komedi klişelerinden yararlanmakta, hem de türlerin değişkenliğini kanıtlarcasına bunların bir kısmını kendi özelliklerine göre yorumlamaktadır. Anahtar Kelimeler: Bromance, Romantik Komedi, American Sineması, Tür
dc.description.abstractThis thesis aims to investigate a recent trend in contemporary American cinema, which I call ?bromantic comedy.? These comedy films have been increasingly coming out since the early 2000s. They are defined by their considerable use of gross-out humor, and their depiction of the average American male. Bromantic comedies direct their attention to homosocial interaction, or ?bromance?, as well as heterosexual relationships. Since it is a fairly recent phenomenon, there is little relevant academic research conducted on the genre. Although many terms have been coined to refer to these films, they tend to cover various films from different genres that only share the bromance theme. I identify such films as Knocked Up, Superbad, Crazy, Stupid, Love., Funny People, I Love You, Man, and The 40 Year Old Virgin as bromantic comedies. To establish bromantic comedy as a sub-genre, this thesis relies heavily on genre theory while determining the former?s conventions and characteristics. For bromantic comedies exclusively chronicle the lives of men, the stereotypical features of male characters and their relationships with one another have been discussed in detail. My main objective is to distinguish bromantic comedies from other male-centered comedies, as the latter often do not even have prominent female characters; as opposed to the former, in which heterosexual romance plays significant part in the narrative. I argue that bromantic comedy also makes use of romantic comedy conventions while at the same time adjusting some of those conventions on its own terms, which in turn proves the fluidity of genres. Keywords: Bromance, Romantic Comedy, American Cinema, Genreen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleExploring genre`s natural borders: Bromantic comedy as a sub-genre
dc.title.alternativeTürün doğal sınırlarını keşfetmek: Bir alt-tür olarak bromantic komedi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmAmerican cinema
dc.subject.ytmComedy
dc.subject.ytmBromantic comedy
dc.identifier.yokid10014954
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid337742
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess