Scapegoats: The femme fatales of World War II
dc.contributor.advisor | Tüzün, Defne | |
dc.contributor.author | Bozcu, Merve | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:04:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:04:18Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640429 | |
dc.description.abstract | Film Noir dünyasının sert kadınları femme fatale'ler genellikle kötücül olaraktemsil edilmektedir ve bunun neticesinde toplum için tehlike arz eden kadınlar olarak görülürler. Buna rağmen, şöhretleri genellikle kendi ölümleriyle/cinayetleriyle sona erer. Sonunda birer kurbana dönüşürler. Bu tez iki bakış üzerinden bu çelişkiye odaklanıyor: Femme fatale'leri kurbana dönüştüren temel nedenler nelerdir ve bu kadınların dilemmasının anlamı nedir? Bu araştırma, René Girard'ın şiddet teorisini ve Julia Kristeva'nın `abjection` kavramını keşfederek ve onlardan faydalanarak, bu sorulara kültürel ve bireysel katmanlar üzerinden şu üç filmin analizi ile açıklama getiriyor: Çifte Tazminat (Billy Wilder, 1944), Scarlet Caddesi (Fritz Lang, 1945) ve Martha Ivers'ın Tuhaf Aşkı (Lewis Milestone, 1946). Bu femme fatale'lerin tehlikeli bulunma nedenleri ise İkinci Dünya Savaşı sırasında iş gücüne katılan kadın sayısının artışı bağlamında tartışılıyor. Bu çalışma, bu kötücül femme fatale'lerinaslında derin toplumsal kaygıların izlerini taşıyan ve savaş yıllarında kadınların yeni rolleri hakkında bir tartışma sunan esrarengiz mağdurlar olduğu sonucuna varmıştır. | |
dc.description.abstract | The hard-boiled femme fatales of film noir are usually represented as evilfemales and as a result, they are often seen as a danger to society. However, this notoriety usually results in their deaths and/or murders. In the end, they aretransformed into victims. This thesis focuses on this contradiction in two regards: What are the main reasons that they become victims as femme fatales and what is the meaning of this dilemma? This research answers such questions by exploring and utilizing René Girard's theories of violence and Julia Kristeva's notion of abjection through the textual analysis of the following films: Double Indemnity (Billy Wilder, 1944), Scarlet Street (Fritz Lang, 1945) and The Strange Love of Martha Ivers(Lewis Milestone, 1946). The perils of these femme fatales are discussed in terms of the background of increasing women's participation in the workforce in America during World War II. This study concludes that the hard-boiled femme fatales areactually uncanny victims that bear traces of deep-seated social concerns and presenta discussion about women's new roles during the war years. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Scapegoats: The femme fatales of World War II | |
dc.title.alternative | Günah keçileri: İkinci Dünya Savaşının ölümcül kadınları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Violence | |
dc.subject.ytm | Kristeva, Julia | |
dc.subject.ytm | Working women | |
dc.subject.ytm | Abjection | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | World War II | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Girard, Rene | |
dc.identifier.yokid | 10041287 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 358391 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Sinema Televizyon Sanat Dalı |