Show simple item record

dc.contributor.advisorBaybars Hawks, Banu
dc.contributor.authorBaskin, Hazal
dc.date.accessioned2021-05-08T08:04:12Z
dc.date.available2021-05-08T08:04:12Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640353
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, iş etiği ilkelerinin, çalışanların kurumsal itibar algısı üzerindeki etkisinin boyutunun belirlenmesi ve bu konuda kurumlara öneriler sunulmasıdır. Çalışmanın evrenini Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. ve SK Engineering & Construction Co. Ltd. şirketi oluşturmaktadır. İş etiği ve kurumsal itibar ilişkisini ölçmek amacıyla, bu kurumun çalışanları ile anket çalışması yapılmış ve verilen cevaplar değerlendirilerek bir ölçüm yapılmıştır. Çalışma sonucunda iş etiği ve güvenilirlik algısı arasında pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Çalışanların kuruma olan güvenilirlikleri yükseldikçe, iş etiği ilkelerinin işleyişine olan güvenleri de yükselmektedir. Demografik olarak ise, gelir düzeyi yüksek olan çalışanlar, kurum hakkında daha çok bilgiye sahiptirler. Dolayısıyla gelir durumu ve kurum hakkında bilgi sahibi olma arasında pozitif bir ilişki mevcuttur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is determination of effect of business ethics' level on the perception of corporate reputation and bringing forward a proposal to corporations. Descriptive survey model is used in this study. Survey form is used as data collection in the research. Target population of the study are Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. ve SK Engineering & Construction Co. Ltd. Corporations. Survey research is done with employees of this institutions on the purpose of business ethics and corporate reputation and replies are evaluated. Meaningful and positively relationship between business ethics and perception of reliability is determined. If perception of reliability is getting increase, perception of business ethics will increase, too. In the demographic perspective, employees that have high income level, they have informed to institutions. So, there is a positive relationship between income level and to be informed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumlarda iş etiği ilkelerinin çalışanların gözünde kurumun itibarına etkisi
dc.title.alternativeInfluences of business ethic principles to reputation of institutions in the eyes of employees
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness ethic
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmEthics
dc.identifier.yokid10082737
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399656
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineKurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess