Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkartal, Çetin Kemal
dc.contributor.authorElmas, Ali İhsan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:04:11Z
dc.date.available2021-05-08T08:04:11Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640347
dc.description.abstractBu tez, ilk aşamada bakma eyleminin hedefi olan oyuncunun, oynadığı sırada varlık tanımı olarak 'ne' olduğunu tartışarak, bu tanım üzerinden oyuncuda yankılanan imgeyi çözümleyebilecek verileri araştırmayı ve yönetmene bir farkındalık sunmayı amaçlamaktadır. Görünen eylemler bütünü içerisinde neyin sahte neyin gerçek olduğunu zaten hissetmekte olan yönetmenin, sahtenin neden sahte, gerçeğin neden gerçek olduğunun teşhisini ancak bu farkındalıkla birlikte doğru yapabileceğini savunmaktadır. Teşhisi doğru yaptığımız anda oyuncu yönetimi üzerine yöntem araştırmalarından söz etmeye başlayabilir ve tam olarak çalışılan esere özgü olarak uygulanabilecek oyuncu yönetimi tekniklerinin çağrışımlarını yaratabiliriz.Anahtar Kelimeler: Seçmek-Göstermek-İşaret Etmek, Bakmak-Görmek-Algılamak,Oyuncu-Karakter, Liminal, İtki, Oyuncu Yönetimi, Gerçek-Gerçeklik, Duyusalİzlenim, Duyusal Etkilenim, Dramaturji, Obje
dc.description.abstractThis thesis, in the first place, aims to discuss what an actor is, as the object of gaze, in terms of an existential definition during the time of acting. The thesis also aims to study the data that are capable of analysing the image echoing in the actor based on this definition, and hence to provide the director with an awareness. It is claimed in this thesis that the accurate identification of why fake is fake and real is real can only be achieved with such an awareness of the director who already senses fake from real. Once we make this identification accurately, can we start discussing the methodology studies on directing actors and come up with its implications that could be applied specifically to the work that is being dealt with.Keywords: Choose-Show-Beckon, Gaze-See-Perceive, Actor-Character, Liminal,Impulse, Directing Actors, Real-Reality, Sensory Impression, Sensory Influence,Dramaturgy, Objecten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleOyuncu yönetimi üzerine yöntem araştırmaları ve sinemada gerçeklik algısı oluşumu
dc.title.alternativeMethodology studies on directing actors and the construction of the sense of realism in cinema
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFilm ve Drama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmDirector
dc.subject.ytmActor
dc.subject.ytmManagement techniques
dc.subject.ytmRealism
dc.subject.ytmCinema
dc.identifier.yokid10078463
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393615
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess