Show simple item record

dc.contributor.advisorBaybars Hawks, Banu
dc.contributor.authorTekay, Umut Can
dc.date.accessioned2021-05-08T08:04:08Z
dc.date.available2021-05-08T08:04:08Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640312
dc.description.abstractÇalışmamın amacı kurumsal itibar ve marka değeri arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Araştırmamda uygulama örneği olarak TNT International Express Taşımacılık Tic. Ltd. Şti. seçilmiş ve veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Kullanılan anket formu üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde demografik bilgilere ilişkin sorular, ikinci bölümde kurumsal itibara yönelik sorular ve son bölümde marka değerine yönelik sorular yer almaktadır. Araştırmanın evrenini TNT firması müşterileri oluşturmaktadır. Araştırmada basit tesadüfi örneklem yöntemiyle ulaşılan 366 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırmada veri analizi SPSS 16 paket programında yapılmıştır. Araştırma sonucunda kurumsal itibar ve marka değeri algısı arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişkiye rastlanmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the relationship between corporate reputation and brand value. For this purpose a questionnaire was used to collect data in research. The questionnaire used is composed of three parts. In the first section of questions about demographics, questions for the brand values in question and the last part to the second part of the corporate reputation is located. The universe of the research questions constitute the customers of the brand within the scope of the TNT International Express. In the study, accessed through a simple random sampling method was applied to 366 persons in the survey. Data analysis was conducted in SPSS 16 software. Research results in a significant and positive correlation between corporate reputation and brand value perception was found in a relationship.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici algısında kurumsal itibar ile marka değeri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe impact of reputation on brand value in context of consumer's opinion
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-25
dc.contributor.departmentKurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmBrand value
dc.identifier.yokid10089987
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407516
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineKurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess