Show simple item record

dc.contributor.advisorİnceoğlu, İrem
dc.contributor.authorÖnal, Hatice
dc.date.accessioned2021-05-08T08:04:05Z
dc.date.available2021-05-08T08:04:05Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2021-04-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640276
dc.description.abstractHer kurum, kendini diğerlerinden ayıran bir kurumsal kimliğe sahiptir. Değişen toplumsal etkenler kurumsal kimlik kavramının içeriğinin değişmesine sebep olmuş ve bu tanımın kapsamını genişletmiştir. Sayıları her geçen gün daha da artan kuruluşlar, kendilerini hedef kitlesine tanıtmak ve diğer rakiplerinden ayırt edilerek ayakta kalabilmek amacı ile oluşturdukları kendilerine özgü kurumsal kimliklerle hatırlanarak akılda kalıcı olmaktadırlar. Kurumsal kimliğin bir parçası olan logo, amblem, yazı karakteri, renkler, marka karakterleri gibi unsurlar kurumların görsel kimlik öğelerini oluşturmaktadırlar. Kurum/marka kimliğinin ve görsel kimliğin en dikkat çekici öğesi ve görünen gücü ise görsel kimlik öğeleridir. Tüketicileri sürekli etkisi altına alan yaşantımıza yön veren görsel bir evrende yaşamaktayız. Bu tezde görsel kimlik kavramından hareketle inceleme nesnesi olarak seçilen kurumların kurumsal web sitelerinde yer alan logo/amblem, renk unsurları, tipografik unsurlar, semboller, marka karakter unsurları gibi görsel kimlik göstergelerinin sahip olduğu derin yapıdaki yan anlamlarını araştırarak kurum kimliğine uygunluğu ve kurum kimliğine yapmış olduğu katkılar incelenmeye çalışılmıştır. Örnek seçilen kurumların kurumsal web sitelerindeki görsel kimlik göstergeleri göstergebilimsel yöntemler yardımıyla çözümlenerek araştırma soruları cevaplanmıştır.
dc.description.abstractEach organization has a corporate identity that distinguishes itself from the others. Changing social factors led to changes in the content of the concept of corporate identity and expanded the scope of this definition. Each day, the growing number of organizations has become catchy by being recognized with their own corporate identity that they are created to introduce themselves to their target customers and to survive by being distinguished from their competitors. The elements, which is part of the corporate identity, such as logos, emblems, font, colors, brand characters constitute the visual identity elements of organizations. The most striking element and and the apparent power of corporate/brand identity and visual identity is the visual identity elements. We live in a visual universe that continuously influences the consumers and direct our lives. The most effective part of this visuals is the semiotic elements that we meet in everywhere and every time.In this thesis, by moving from the concept of visual identity, having researched the connotations in the deep structure owned by visual identify indicators such as logo/emblem, color elements, typographic elements, symbols, characters, brand elements which are located on the corporate websites of the organizations that are selected as comparative objects; the compliance to corporate identity and contributions they have made to the corporate identity has been tried to be studied. The visual identify indicators on the corporate websites of the organizations that are selected as samples have been analyzed by means of semiotic methods, then the hypotheses have been tested.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleKurumsal kimliğin görsel kimlik üzerindeki yansımaları: Web sitelerinde kullanılan imgelerin göstergebilimsel yaklaşımla incelenmesi
dc.title.alternativeThe reflection of corporate identity on visual identity: The analysis of images used i̇n websites with semiotic approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-09
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCorporate identity
dc.subject.ytmVisual identity
dc.subject.ytmWeb sites
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmSemiotic analysis
dc.identifier.yokid10110555
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429284
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineKurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess