Show simple item record

dc.contributor.advisorSelen, Eser
dc.contributor.authorKüçük, Ahmet Serdar
dc.date.accessioned2021-05-08T08:04:04Z
dc.date.available2021-05-08T08:04:04Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640267
dc.description.abstract`ABD Queer Sinemasında Fantezi, Mekân, Uzam (1990'lı yıllardan 2010'lara)` Birleşik Devletler queer sinemasındaki belli başlı mekân tercihlerinin, fantezi öğelerinin, ve doğrusal olmayan anlatı biçimlerinin kaynağını ve işlevini araştırır. Bu çalışmayla Amerikan sinemasından ve bir nebze de dünya sinemasından seçilmiş örneklerle queer sinemasında var olan geniş kapsamlı bir karşı-kültür ütopyacılığının tespiti hedeflenmektedir.Seçilen filmlerdeki ortak nokta kaçış olgusu ve queer kimlikli karakterlerin sığınabileceği alternatif alanların yaratılışı ile bu alanların kullanım biçimleridir. Bu bağlamda kaçış ve alternatif yaşam alanları, Gilles Deleuze, Félix Guattari, José Muñoz ve kısmen Marc Augé'nin çalışmalarındaki düşüncelerin odağında yer alan devrimsel pratiklerle ilişkilendirilir. The Living End, The Watermelon Woman ve Shortbus gibi queer klasiklerini de kapsayan film seçkisi, biçimci ve bağlamcı yöntemlerle incelenir. Filmlerin biçimsel tahlilleri yol ve sahneden, hapishane ve toplama kampına uzanan çeşitli queer film mekânları ile parodi, pastiş ve anlatısal geçişsizlik gibi anlatı karşıtı stratejilere ve dahası belli başlı mizansen kullanımlarına, kamera hareketlerine, seslere, düzenleme tercihlerine, karakterizasyona, anlatı biçimine ve türe odaklanır. Öte yandan, kültürel ve tarihsel bağlama önem verilir; cinsellik, ırk, toplumsal cinsiyet ve sınıf temsilleri dikkate alınır.Bu çalışma, queer filmlerin heteronormativiteye, ırkçılığa, sınıf eşitsizliğine, metâ kültürüne, çekirdek aileye ve de queer varoluşu reddeden ya da baskılayan ana akım film üretimine yönelttiği eleştiriyi ortaya koyar.
dc.description.abstract`Fantasy, Setting, Narrative Space in the Queer Cinema of the USA (1990s–2010s)` investigates the origins and functioning of particular choices of setting, fantasy ele-ments, and non-linear narrative structures in the queer cinema of the United States from the 1990s to 2010s. The study aims to identify a comprehensive counter-culture utopianism in queer cinema with selected examples from American and, to a lesser degree, world cinema.What is common in the selected films is the notion of escape, and the creation and utilization of alternative spaces in which queer-identified characters can take refuge. In the context of the study, escape and alternative spaces are associated with revolutionary practices in light of the arguments that are derived from the work of Gilles Deleuze, Félix Guattari, José Muñoz and, to some extent, Marc Augé.The selection of films, which also includes some queer classics such as The Living End, The Watermelon Woman, and Shortbus, are assessed through a combination of formalist and contextualist approaches. The formal analyses of the films con-centrate on various queer film settings ranging from the road and the stage to the prison and the concentration camp as well as several counter-narrative strategies such as parody, pastiche, and narrative intransitivity, along with particular uses of mise-en-scène, camera movements, sounds, editing choices, characterization, narrative structure, and genre. Special attention is given to cultural and historical context, and the representation of sexuality, race, gender, and class is taken into consideration.The study reveals the special ways in which queer films give a critique of heteronormativity, racism, class inequality, commodity culture, and nuclear family as well as mainstream film production, which denies or suppresses the queer existence.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleFantasy, setting, narrative space in the Queer cinema of the USA (1990s–2010s)
dc.title.alternativeABD Queer sinemasında fantezi, mekân, uzam (1990'lı yıllardan 2010'lara)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-07-25
dc.contributor.departmentAmerikan Kültürü ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFantasy
dc.subject.ytmSpace
dc.subject.ytmSpace
dc.subject.ytmQueer Theory
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmAmerican cinema
dc.identifier.yokid10118074
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436969
dc.description.pages217
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess