The rise of the anti-hero: pushing network boundaries in the contemporary U.S. television
dc.contributor.advisor | Akçalı, Elif | |
dc.contributor.author | Tokgöz, Yiğit | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:04:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:04:04Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640264 | |
dc.description.abstract | Amerika Birleşik Devletleri'nde özgün drama dizileri için daraltılmış yayıncılığı kullanan televizyon kanallarının yaygınlaşması, konvansiyonel kahramanlardan farklılaşan bir ana karakter türünün bu kanalların hedef seyircilerine hitap edebileceğini kanıtlamıştır. 1990'lı yılların sonundan itibaren televizyonda başarı gösteren anti-kahraman anlatıları `kaliteli televizyon` tartışmasına neden olurken, kanalların gelişen seyirci ölçüm modelleri anti-kahramanlar üzerine kurulu alternatif anlatıları Amerikan televizyon endüstrisinde yaygın kılmıştır. Bu tez, özel üyelik gerektiren kablolu yayın kanallarının The Sopranos (1999-2007) ve Dexter (2006-2013), normal kablolu yayın kanallarının The Shield (2002-2008) ve Mad Men (2007-2015), ve isteğe bağlı video (VOD) kanallarının House of Cards (2013- ) ile Hand of God (2014- ) dizilerinin kahramanlarını ele alarak anti-kahramanın Amerikan televizyonundaki gelişimini inceler. Tez kısaca, anti-kahraman anlatılarının kanalların daraltılmış yayıncılık anlayışı ve bu kanalların hedef seyircileriyle doğrudan bağlantılı olduğunu ve bu anlatıların büyüyen kanallara ve yeni şekillenen dağıtım yöntemlerine marka değerlerini yükseltmek açısından bir şablon oluşturduğunu tartışır. Karşılığında, ahlaki olarak daha zor tahammül edilebilir ve daha karmaşık bir hale gelen ana karakterler ile, anti-kahraman anlatıları televizyonun konvansiyonel kahraman sınırlarını zorlamakta, televizyon dizilerine çeşitlilik katmakta ve anaakım kitlesel yayın kanallarının dahi bu tür ana karakterler üzerine kurulu diziler geliştirmesine yol açmaktadır. | |
dc.description.abstract | The proliferation of networks using narrowcasting for their original drama serials in the United States proved that protagonist types different from conventional heroes can appeal to their target audiences. While this success of anti-hero narratives in television serials starting from late 1990s raises the question of `quality television`, developing audience measurement models of networks make alternative narratives based on anti-heroes become widespread on the U.S. television industry. This thesis examines the development of the anti-hero on the U.S. television by focusing on the protagonists of pay-cable serials The Sopranos (1999-2007) and Dexter (2006-2013), basic cable serials The Shield (2002-2008) and Mad Men (2007-2015), and video-on-demand serials House of Cards (2013- ) and Hand of God (2014- ). In brief, this thesis argues that the use of anti-hero narratives in television is directly related to the narrowcasting strategy of networks and their target audience groups, shaping a template for growing networks and newly formed distribution services to enhance the brand of their corporations. In return, the anti-hero narratives push the boundaries of conventional hero in television with the protagonists becoming morally less tolerable and more complex, introducing diversity to television serials and paving the way even for mainstream broadcast networks to develop serials based on such protagonists. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.title | The rise of the anti-hero: pushing network boundaries in the contemporary U.S. television | |
dc.title.alternative | Anti-kahramanın yükselişi: Çağdaş Amerikan televizyonunda konvansiyonel sınırları zorlamak | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | United States of America | |
dc.subject.ytm | Television | |
dc.subject.ytm | Television broadcasting | |
dc.subject.ytm | Television broadcasts | |
dc.subject.ytm | Television serials | |
dc.subject.ytm | Cable television | |
dc.subject.ytm | Heroes | |
dc.identifier.yokid | 10115889 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 433549 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |