Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşer, Tevfik Özcan
dc.contributor.advisorAkçalı, Elif
dc.contributor.authorErtekin, Onur
dc.date.accessioned2021-05-08T08:04:03Z
dc.date.available2021-05-08T08:04:03Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640256
dc.description.abstractBu çalışmada komedinin kısaca tanımı yapılmış, Türkiye sinemasında tarihsel gelişimi incelendikten sonra Türkiye sinemasında komedi filmlerinin yeri ve en çok izlenen film serisi olan Recep İvedik film serisi incelenmiş ve yeni bir uzun metraj film senaryosu olan Yok Daha Neler bu incelemeyle karşılaştırılarak okuyucuya sunulmuştur. Karşılaştırmadan önce, Türkiye sinemasındaki komedi filmleri senaryo yapıları, ideolojik söylemleri, karakterlerinin özellikleri ve komedi anlayışları bakımından tartışılmıştır. Tüm filmlerin ideolojik bir söylem içerdiği ortaya konulmuştur. ve izleyici sayısı göz önüne alınarak komedi filmlerde bu söylemin öneminin altı çizilmiştir. Recep İvedik film serisinin cinsiyetçi, homofobik bir söylem taşıdığı ve kabalığı, magandalığı normalleştirerek yücelttiği vurgulanmıştır. Buna karşın bu yapının aksi filmler de olduğu belirtilmiş ve okuyucunun dikkatine sunulmuştur. Bu tartışmalar ışığında, yazılan senaryo Recep İvedik film serisi ile karşılaştırılarak eleştirel bir noktadan ele alınmış, ve alternatif bir komedi anlayışı içerdiği aktarılmıştır. Son olarak, senarist görüşü ile senaryo ile anlatılmaya çalışılan mesajlar ve hedeflenenler açıklanmış ve Yok Daha Neler komedi filmi senaryosu okuyucuya sunulmuştur.
dc.description.abstractIn the scope of this study, after the definition and the historical background of the comedy is briefly introduced, the position of comedy movies and the most viewed film series Recep Ivedik are analysed and a new script of a feature film named Yok Daha Neler is presented with a paralleling. Before this comparison, the structures of scripts, the ideological discourse, the properties of characters and the sense of comedy in Turkish cinema are discussed. It is suggested that all of the films has an ideological standpoint and based on the audience numbers the importance of this discourse is highlighted. It is emphasized that Recep Ivedik series has a discourse that is sexist, homophobic and elevating of rudeness and bullying by normalization. In addition, it is highlighted that there are other films which are positioned at opposite of this view. At the end, the messages and the targets of the new script is explained by writer's opinion and Yok Daha Neler film script is offered to the readers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleUzun metraj film senaryosu : Yok Daha Neler
dc.title.alternativeScript of a feature film: Yok Daha Neler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-21
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmComedy
dc.subject.ytmScenario
dc.subject.ytmIdeology
dc.subject.ytmRecep İvedik
dc.identifier.yokid10114667
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid433550
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess