Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçer Çamurdan, Suncem
dc.contributor.authorBekçi, Neriman
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:56Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:56Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2021-04-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640170
dc.description.abstract2011 yılında çıkan RTÜK kanunuyla birlikte, ilaç firmaları reçetesiz ilaçlarla ilgili reklam ve tanıtım faaliyeti yapabilme serbestliği elde etti. Günümüzde de bu kanun güncelliğini korumaktadır. Bu doğrultuda, reçetesiz ilaçlar hakkındaki kanun değişikliği, ilaç şirketlerinin iletişim faaliyetlerinde değişime sebep olmuştur. Aynı zamanda, bu yeni iletişim faaliyetlerinin ilaç şirketi iletişim uzmanlarının gözünden, sağlık iletişimi ile ilgili bağı, bu alana katkıları olup olmadığı sorgulanmıştır. Bu çalışma kapsamda, sağlık iletişimi ve Türkiye'deki sağlık iletişim tarihi irdelenmiştir. Tezde, değişen iletişim faaliyetlerinin sağlık iletişimine katkıları olduğu hipotezi savunulmuş ve araştırma sonuçlarına göre doğrulanmıştır. Türkiye'de bu konuda yapılan çalışmalara örnek olması açısından Bayer Türkiye, Sandoz Türkiye, Abdi İbrahim ve Boehringer Ingelheim Türkiye şirketlerinin iletişim departman yöneticileri ile mülakat yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: İletişim, Sağlık iletişimi, Reçetesiz İlaç, RTÜK
dc.description.abstractWith the RTÜK law dated 2011, drug companies received permission to conduct advertising and promotion activities for over-the-counter drugs (OTC). This law is still valid today. Within this framework, the abovementioned change in law resulted in a change in the communication activities of drug companies. In this thesis, this change is analyzed, through the perspective of drug company professionals, in terms of health communication: whether or not the law contributed to this area. In this thesis, health communication and the history of health communication in Turkey are analyzed. It is argued that the changing communication activities contribute to health communication and the hypothesis is verified with survey results. As examples of such activities, interviews have been made with professionals from Bayer Turkey, Sandoz Turkey, Abdi İbrahim and Boehringer Ingelheim.Key Words: Communication, Health Communication Over The Counter (OTC), RTUKen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleİlaç sektöründeki iletişim uzmanlarının gözünden, yeni RTÜK kanunuyla değişen iletişim faaliyetlerinin sağlık iletişimine etkileri
dc.title.alternativeThe impact of communication activities that transformed by the new statute of rtük on the health communication through the eyes of Communication experts in the pharmaceutical industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-12
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRadio Television Broadcasting Commission
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmHealth communication
dc.subject.ytmCorporata communication
dc.subject.ytmPharmaceutical sector
dc.identifier.yokid10115716
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429282
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineKurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess