Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkartal, Çetin Kemal
dc.contributor.authorÇağlayan, Uğur
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:51Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:51Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-01-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640114
dc.description.abstractBu çalışma, Homeros'un İlyada destanından Lisa Peterson ve Denis O'Hare'in uyarladığı tek kişilik oyunda, oyun karakteri aracılığıyla öykü anlatıcılığını araştırmaktadır. Öykü anlatıcısının performansı ile bir karakterin oyun içindeki anlatıcı olarak performansının farkı oyunculuk çalışması olarak incelenmiştir.Karakterin anlatı üslubunun tahlili için Antik Yunan ozanı ve çağdaş öykü anlatıcılığı araştırılmıştır. Oyun metninin incelenmesinden sonra oyundan seçilen beş sahne üzerinden oyun karakteri ve karakterin öykü anlatıcılığı çalışılmıştır.Çalışma sonucunda, bir öykü anlatıcısından farklı olarak, karakterin öyküsünü yalnızca öyküyü anlatmak amacıyla seyirciye anlatmadığı sonucuna varılmıştır. Karakter, öyküyle doğrudan bir sorunu olduğu için, anlatısını gerçekleştirirken seyirciden olduğu kadar öyküden de etkilenir. Söz konusu anlatı, anlattığı öykü nedeniyle dönüşen bir karakterin öyküsüdür.Anahtar Kelimeler: Öykü Anlatıcılığı, Oyunculuk, Karakter, Öykü Anlatıcısı Olarak Karakter, Destan, İlyada
dc.description.abstractThis thesis studies storytelling through the character in the play adapted from Homer's Iliad, by Lisa Peterson and Denis O'Hare. The difference between the performance of a storyteller and the performance of a storytelling character in a play is explored through a practice as research methodology in the form of acting practice. To analyze the storytelling mode of the character, forms of the Ancient Greek poets and contemporary storytellers have been studied. Following the analysis of the text, the character and his storytelling is investigated through five scenes chosen from the text. As a result of the study, it is seen that, unlike a storyteller, the character does not tell his story to the audience merely for the sake of telling the story. Since he has a direct problem with the story, while he performs his story, not only he is influenced by the audience but also the story itself. The story in question is the narrative of a character who transforms because of the story he is telling.Keywords: Storyteller, Actor, Character, Character as Storyteller, Epic,Iliaden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleÖykü anlatıcısı olarak karakter: Tek kişilik bir destan uyarlamasında anlatıcı
dc.title.alternativeCharacter as storyteller: Teller in a one person adaptation of an epic
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-20
dc.contributor.departmentFilm ve Drama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEpics
dc.subject.ytmExpression
dc.subject.ytmNarrators typology
dc.subject.ytmNarrative
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmTheater plays
dc.subject.ytmTheater players
dc.subject.ytmIliad
dc.subject.ytmAllegoric narration
dc.identifier.yokid10135025
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454707
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess