Show simple item record

dc.contributor.advisorPaça Cengiz, Esin
dc.contributor.authorAlptekin, Ayris
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:51Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:51Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640103
dc.description.abstractTurist Ömer serisi ve karakteri Yeşilçam'ın ilk flanörü olarakgeçmektedir. Walter Benjamin'in öne sürdüğü bu kavram modernizmle beraber kentte aylak bir biçimde dolanan ve kenti gözlemleyen yeni birinsandır. Turist Ömer ise yalnızca flanör olarak değil, içinde barındırdığı ikiliklerle Zygmunt Bauman'ın müphemlik kavramı üzerinden okunabilecek bir aralık sunar. Bauman, modernizmle beraber gelenkategoriye sokma arzusunun yıkılışı olarak belirsiz bir müphemlikten bahseder. Müphem, tek bir etiket altında değerlendirilemeyendir. Buanlamda mevcut Turist Ömer'in müphemlikleri detaylıca incelenmiştir. Ömer'in en güçlü müphemliği temsiliyet noktasından gelmektedir. O,köyden kente göç etmiş ve kentte tutunamayıp işsizliğe teslim olaninsanın temsili mi yoksa hali hazırda kentli olan ve değişen kenteuyumlanamayıp iradeyle ayaklığı seçmiş insanın temsili midir? Çalışmada müphemlik kavramı temel alınarak son yıllarda sinema alanında örnekleri verilen videografik film çalışmaları yöntem olarak kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda dramaturjik olarak mevcutkavramların açtığı perspektifle filmler, kendi malzemesiyle yeniden kurgulanıp deneysel ve yaratıcı bir video çıktısı oluşturulmuştur.
dc.description.abstractThe research explores the film character Tourist Omer [Turist Ömer], in the same titled series in Yeşilçam Cinema by reading it with the notions of flaneur (Benjamin) and ambivalence (Bauman). The character of Tourist Omer is an idler, strolls down the city, observing the city, is almost a flaneur but the context, primarily of Istanbul, and the modernism in Turkey leaves its imprints on the Tourist Omer. Hence the second reading through Bauman's Modernism and Ambivalence opens up another perspective. The ambivalence of the character comes from its representation, in which we are never sure if the character is a migrant in the big city, unemployed or an Istanbulian and flaneurite is his choice of idling. Accompanying the textual research of reading, a videographic film essay is used as a research method. Within the perspective that emerged from the results of the dramaturgically used abovementioned notions, the videographic film is re-edited using the existent scenes of films to produce experimental and creative end product.Keywords: loafer, ambivalence, flaneur, tourist ömer, yeşilçamen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleTurist Ömer: Yeşilçam`da bir müphem
dc.title.alternativeTourist Omer: An ambivalent in Yesilcam
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFilm ve Drama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmYeşilçam
dc.subject.ytmTourist Omer
dc.subject.ytmProjection
dc.subject.ytmBenjamin, Walter
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmFilm
dc.identifier.yokid10145632
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469443
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess