Show simple item record

dc.contributor.advisorYanardağoğlu, Eylem
dc.contributor.authorGöktepe, Ayberk
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:50Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:50Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640100
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiye'de gençlerin haber tüketim davranışlarını sosyal medya bağlamında değerlendirerek sosyal medyanın bir haber kaynağı olarak kullanıldığı sonucunu ortaya koyan araştırmalar tarafından da desteklenen örüntünün önemini vurgulamaktır. Bu amaçla çevrimiçi anket çalışması yapılmış; ankete katılanlar arasından amaçlı örnekleme yoluyla seçilmiş altı kişi ile e-posta yoluyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu sayede 16-34 yaş aralığındaki hedef kitlesinin haber tüketim davranışlarına dair daha ayrıntılı bilgiler edinilmiş; gençlerin sosyal medyayı haber tüketiminde kullandığı sonucu bu kanalları ne şekilde kullandıklarına dair sağlanan bilgiler ışığında test edilmiştir. Veriler, araştırmacının hazırlamış olduğu anket ile odak grup görüşmeleriyle sınırlı tutulmuştur. Bu bağlamda elde edilen sonuçlar, araştırmanın, katılımcıların sosyal medya ve haber tüketimi açısından ortaklaştığı noktalar üzerinden test etmeyi amaçladığı örüntüyü destekler niteliktedir. Anahtar Kelimeler: haber tüketimi, yeni medya, sosyal medya
dc.description.abstractThe aim of this research is to demonstrate an ongoing pattern about young generation's news consumption through social media in Turkey. The purpose is to emphasize recent studies' key findings about the role of social media as a news source among young generation. To that end, an online survey was conducted which is followed by interviews with six respondents selected by purposive sampling method. By this way the researcher got more insight about users' (aged between 16 and 34) own perceptions that helped to achieve a more detailed analysis and stimulate further questions in the field. The findings of the research enabled the researcher to test young generation's social media usage in news consumption in the lights of detailed information about in what ways they use these channels. The datas were limited to in depth online interviews and online survey the researcher had designed. The results obtained in this context are of exemplary support that this research intends to test the pattern through the commonalities between participants on social media and news consumption. Keywords: news consumption, new media, social mediaen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleNews consumption behaviours of young generation in Turkey with a focus on social media usage
dc.title.alternativeTürkiye'de gençlerin sosyal medya kullanımı bağlamında haber tüketim davranışları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYeni Medya Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmYoungs
dc.subject.ytmNews
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmNews consumption
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmMedia relations
dc.identifier.yokid10140563
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid453080
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess