Show simple item record

dc.contributor.advisorÖğün Emre, Perrin
dc.contributor.authorOrdulu, Ayşenur
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:50Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:50Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640097
dc.description.abstractBu çalışmada 2014 yerel seçimlerinde belediye başkanı olarak seçilen kadınların, adaylıkları süresince Twitter kullanımları incelenmiştir. Çalışmanın amacı, Twitter'ın, seçim döneminde kadın adaylar tarafından ne amaçla ve ne derece kullanıldığını ortaya çıkarmaktır. 2014 yerel seçimlerinde Büyükşehir Belediye Başkanı, İl Belediye Başkanı ve İlçe Belediye Başkanı olmak üzere seçilen 36 kadın vardır. Bunlardan 10 tanesinin seçim dönemi Twitter kullandığı gözlemlenmiştir. Bu 10 Twitter hesabı; seçmenle karşılıklı etkileşimde bulunmak, hashtag kullanımı, video ve fotoğraf paylaşımı, tweetlerinde bahsedilen konular gibi çeşitli kategoriler altında incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Twitter, yerel seçimler, yeni medya, kadınlar, Türkiye
dc.description.abstractIn this study, the usage of Twitter by the elected women candidates for mayor in 2014local elections have been examined. The purpose of this study is to find out to what extent and for what reasons elected women candidates were using Twitter during the election campaign. In 2014 local elections, 36 women have been elected either as Metropolitan Municipality Mayor or Municipality Mayor. It has been observed that 10 of them were using Twitter during the election campaign. Those 10 Twitter accountshave been analysed according to various categories such as mutual interaction withfollowers, the usage of hashtag, embedded photos and videos or the issues they mentioned in their tweets.Keywords: Twitter, local elections, new media, women, Turkeyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleAn analysis of Twitter use by female candidates during 2014 local elections
dc.title.alternative2014 yerel seçimlerinde kadın adayların Twitter kullanım analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYeni Medya Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElections
dc.subject.ytmLocal electiond
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmTwitter
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmCandidate selection
dc.subject.ytmNew media
dc.identifier.yokid10136428
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid453081
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess