Sonsuz Uzay- Invisible woman in the man`s world
dc.contributor.advisor | Behlil, Melis | |
dc.contributor.author | Eletreby, Sahar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:03:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:03:49Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640083 | |
dc.description.abstract | Bu tezde başlangıç noktam, feminist film teorisyenlerinin kadının sinemada nasıl temsil edildiği ve kadın hakları gerçekliğinin filmlere nasıl yansıtıldığıyla ilgili çalışmaları oldu. Buradan hareketle tezimde, geçmiş yüzyıllardan günümüze sinemada kadın gerçekliğinin nasıl temsil edildiğini tartıştım. Hollywood sinemasının Western türünden ve Orta Doğu Sinemasının Mısır filmlerinden örnekler vererek, sinemanın bu konuda ne denli haklı olduğunu ve sosyal olarak filmler ve gerçeklik arasında nasıl bir benzerlik yakalanabileceğini araştırdım. Ele aldığım bu filmlerde, 60'ların ataerkil döneminden şimdiye, kadın dilini tartışırken diğer bir yandan 90'ların sonundan günümüze 3.akım feminizm dalgası ve sonrasında kadınların alternatif sinemasınında kadın temsillerine de değindim.Anahtar Sözcükler: Mısır, Feminizm, Orta Doğu, Kadının Temsili, Hollywood, Ataerkil. | |
dc.description.abstract | In this thesis, I began to review feminist film theorists writing about how women has been represented in cinema and reflect on reality of women rights, discussing how cinema represented the reality of women in the previous century and now, how far cinema was right in this representation and how socially is it as similar, with giving examples from Hollywood films as a western example and Egyptian films as an example from Middle East cinema. Also discussing the female language in films from the 60's patriarchal era and now, also talking about women's alternative cinema that has begun to represent women from late 90's till now with the third wave of feminism and after. Key Words: Egypt, Feminism, Middle East, Representation of women, Hollywood, Patriarchy. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Sonsuz Uzay- Invisible woman in the man`s world | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Egypt | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Patriarchal | |
dc.subject.ytm | Hollywood | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Feminism | |
dc.subject.ytm | Middle East | |
dc.identifier.yokid | 10166847 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 471163 | |
dc.description.pages | 43 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |