Show simple item record

dc.contributor.advisorKartari, Asker
dc.contributor.authorSpitz, Tara
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:40Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:40Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/639991
dc.description.abstract`Couchsurfing` giderek yabancı ülkelerin otantik olmayan birer deneyimleri olarak algılanan vehatta ev sahibi ülkenin kültürüne ve şehrine zarar verebilecek nitelikte olan paket turlara tepkiolarak ortaya çıkmıştır. Bu sebeple de `Couchsurfer` diye nitelendirilen bu yeni üyelerin, derinsosyo-kültürel değerlerle yakından ilişkili olma fırsatına sahip oldukları söylenebilir. Ancakmerak ettiğim, acaba böylesi bir istek, ekonominin bu kadar hâkim olduğu bir dünyada ne kadarayakta durabilirdi? Bunun üzerine, `Couchsurfing Modeli`nin karşısında pek çok kültür teorisitest ettim ve daha çok küçümseyici sonuçlara ulaştım.Anahtar Kelimeler: Couchsurfing; misafirperverlik bağlantıları; turizmin karşılaştıkları;nesneleştirme/metalaşma; kültürlerarsı iletişim; sunuş
dc.description.abstractCouchsurfing emerged as a reaction to a package tourism of the masses that was increasinglyperceived of as an unauthentic experience of foreign cultures and even potentially harmful to thehosts' culture and country. The new creed of Couchsurfers was thus `Authentic experience on apar with the hosts`, telling of cosmopolitanism and a relationships of deeper socio-cultural value.Wondering to what extend such aspirations can retain their integrity in a mostly economy drivenworld, I tested the Couchsurfing model against several cultural theories and came to ratherdisenchanting results.Keywords: Couchsurfing; hospitality networks; toursim encounters; commodification;intercultural communication; representationen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleThe commodification of hospitality. an analysis of tourism encounters between interculturality and difeerence in regard to Turkish couchsurfing experinces
dc.title.alternativeMisafirperverliği metalaşması. Türk couchsurfing tecrübelerine istinaden, turizmin karşılaştığı kültürlerarasılık ve farklılaşmanın incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKültürlerarası İletişim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmIntercultural communication
dc.subject.ytmHospitality
dc.subject.ytmCommodization
dc.subject.ytmIntercultural relations
dc.subject.ytmIntercultural sensitivity
dc.identifier.yokid10144161
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469446
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess