Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkartal, Çetin Kemal
dc.contributor.authorTipirdamaz, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:38Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:38Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/639973
dc.description.abstractBu çalışmada Çetin Sarıkartal'ın geliştirdiği ''Çiğneme-Kastetme Egzersizi''ne odaklanılmıştır. Egzersizin bu ikili yapısı tezin strüktürünün oluşmasına ön ayak olmuştur. Her bölüm ''Ses'' ve ''Anlam'' çatılarının altında varlığını ortaya koymuştur. Dil ve oyuncu birer organizma olarak ele alınmış; iki organizmanın birbirine olan entegrasyonu sayesinde oyuncuya sağlanan imkanların egzersizde nasıl yer bulduğu incelenmeye çalışılmıştır. Bununla birlikte tartışmaya zemin hazırlaması bakımından köklerini Stanislavski'den alan itkiye dayalı oyunculuğa dair belli bir bakış açısı ortaya konmuştur. Egzersiz incelenirken oyuncu deneyimlerinden faydalanılarak, egzersizi yapan oyuncuların ses ve anlamın izini sürerek karakterin peşine düştüklerinde neler yaşadıklarına yer verilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractIn this work, it is focused on the ''Chew-Mean Exercise'' developed by Çetin Sarıkartal. The bilateral pattern of the exercise helped to let emerge the structure of the thesis. Each part is presented under the roofs of ''voice'' and ''semantics''. The language and the actor are considered as organisms. It is endeavoured to research the opportunities provided to the actor due to the integration of those two organisms in the exercise. In addition to these, the ''acting on impulse'' that takes its roots from Stanislavski is presented as a point of view to lay the groundwork for the argument. While the exercise is examined, it is tried to mention through the instrument of the experiences of the actors that made the exercise while pursuing the characters trail with the voice and semantics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleSes ve anlamın izinden karakterin peşine düşmek: Metı̇n Temellı̇ Tı̇yatroda `Çiğneme-kastetme` egzersizi
dc.title.alternativePursuing the character through the trails of voice and semantics: `The chew-mean` exercise in the text based theatre
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-22
dc.contributor.departmentFilm ve Drama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmTheater players
dc.subject.ytmExercise
dc.subject.ytmVoice
dc.subject.ytmMeaning
dc.subject.ytmChew-mean exercise
dc.subject.ytmLanguage
dc.identifier.yokid10181409
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid497287
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess