Show simple item record

dc.contributor.advisorBozdağ Bucak, Çiğdem
dc.contributor.authorÇetinkaya, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:37Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:37Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/639953
dc.description.abstractKültürel miras bilincinin yaygınlaşması kültür varlıklarının korunması ve tanıtılması için önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, sosyal medya araçlarının kültürel miras bilincinin yaygınlaşması üzerine etkisini incelemektir. Örnek mekân olarak Ayasofya Müzesi, örnek sosyal medya aracı olarak ise Foursquare seçilmiştir. Teknik ve teorik altyapı incelendikten sonra, üçlü bir araştırma tasarlanmıştır. 2016 yılına ait Foursquare yorumları veri seti haline getirilip incelenmiştir, Ayasofya Müzesinde ziyaretçilere yönelik anket çalışması yapılmıştır ve uzman görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmanın sonuçları, teknik ve teorik altyapıda elde edilen bilgi ve görüşler çerçevesinde analiz edilmiştir. Sosyal medya teknolojileri ve araçlarının gelişiminin kültürel miras bilincinin yaygınlaşması üzerinde olumlu etkileri olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe widespread cultural heritage consciousness is important for the protection and promotion of cultural assets. This study aims to examine the influence of social media tools on the widespread awareness of cultural heritage. The Hagia Sophia Museum was chosen as the sample place, and Foursquare was selected as the sample social media tool. After examining the technical and theoretical background, a triple research was designed. Foursquare interpretations of 2016 were transformed into a data set, a survey was conducted for visitors at the Hagia Sophia Museum, and expert opinions were sought. The results of the research have been analyzed within the framework of the knowledge and views gained in the technical and theoretical background. It has been seen that the development of social media technologies and tools has positive effects on the widespread of cultural heritage consciousness.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleThe role of social media on cultural heritage consciousness: A case study of hagia sophia and Foursquare
dc.title.alternativeSosyal medyanın kültürel miras bilinci üzerindeki rolü: Ayasofya ve Foursquare örnek olay çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-13
dc.contributor.departmentYeni Medya Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmCultural heritage
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmUnited Nation Educational Scientific and Cultural Organization
dc.subject.ytmAyasofya
dc.identifier.yokid10180690
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501150
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess